L'equip de govern de Sant Cugat rebutja la sentència del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya (TSJC) que obliga a fer un 25% de les classes en castellà a l'Escola Santa Isabel. Així ho explica en un comunicat de premsa el consistori aquest dilluns 9 de febrer, malgrat que el TOT havia demanat el posicionament de l'Ajuntament la setmana passada quan va avançar la notícia.
En la nota de premsa, el consistori explica que l’Ajuntament considera que "la sentència del TSJC vulnera tant el model educatiu propi de les escoles de Catalunya com el de les famílies del centre, que han apostat perquè els seus fills i filles siguin escolaritzats en català". A més, apunta que "cal tenir en compte que la sentència no s’adreça a la Generalitat, institució responsable de l’organització de l’ensenyament sostingut amb fons públics a Catalunya, sinó directament a la direcció del centre educatiu, fet que vulnera el principi competencial".
La posició de l'alcaldessa
El comunicat també recull unes declaracions de l'alcaldessa, Mercè Conesa, amb les quals diu que “la immersió lingüística garanteix que tots els nens i nenes del país siguin competents tant en català com en castellà. Si es torpedina el sistema actual, s'estarà fomentant la desigualtat entre els alumnes i la manca de cohesió social”.
En la nota de premsa, el consistori explica que l’Ajuntament considera que "la sentència del TSJC vulnera tant el model educatiu propi de les escoles de Catalunya com el de les famílies del centre, que han apostat perquè els seus fills i filles siguin escolaritzats en català". A més, apunta que "cal tenir en compte que la sentència no s’adreça a la Generalitat, institució responsable de l’organització de l’ensenyament sostingut amb fons públics a Catalunya, sinó directament a la direcció del centre educatiu, fet que vulnera el principi competencial".
La posició de l'alcaldessa
El comunicat també recull unes declaracions de l'alcaldessa, Mercè Conesa, amb les quals diu que “la immersió lingüística garanteix que tots els nens i nenes del país siguin competents tant en català com en castellà. Si es torpedina el sistema actual, s'estarà fomentant la desigualtat entre els alumnes i la manca de cohesió social”.