El regidor d'Habitatge, Joventut i Serveis Socials, Raül Grangé, ha apuntat en roda de premsa aquest dimecres, 18 de gener, que aquest dimarts “l'Ajuntament es va reunir, encapçalats per l'alcaldessa Mercè Conesa, amb els alts càrrecs del CatSalut, seguint en la línia dels contactes constants amb la regidoria i el CatSalut per l'obertura del tercer CAP de Sant Cugat”.
Tenint en compte el seguit de reunions sobre l'assumpte, Grangé ha volgut destacar que “el tercer cap s'ha retardat, senzillament, per problemes amb el subministrament dels serveis, tant pel que és el gas com l'electricitat”. En aquest sentit, ha destacat el problema de l'electricitat, dient que és una qüestió “gairebé anecdòtica”. I és que s'han sofert robatoris de peces dels transformadors instal·lats, i ara “s'han reposat, i s'han de tornar a homologar”. “És per això que l'electricitat està trigant més”, ha matisat.
Data d'obertura
Com ha assenyalat Raül Grangé, “el CatSalut ens va donar com a possible data d'obertura cap a finals de febrer”, Amb tot, ha apuntat que “a l'Ajuntament, el que ens preocupa no és tant la data d'obertura, com el fet de que es faci bé”. En aquest sentit, ha destacat que “primer s'ha de fer la comunicació del que serà el nou servei, i s'ha de fer be la redistribució d'usuaris cap al nou CAP”.
Grangé ha destacat que “en aquests moments, la població està ben atesa amb els dos CAP que tenim”, i per això, “no tenim urgència d'una setmana més o una setmana menys”. El que sí que ha valorat com a important és “fer les coses bé”.
Fer-ho bé
L'Ajuntament està “treballant amb Mútua Terrassa, i el CatSalut, un pla de comunicació per a que tothom sàpiga on ha d'anar i quines especialitats hi haurà. És a dir, primer, informació, i després ja obrirem”, ha deixat clar.
Cal recordar que, amb el tercer CAP, aproximadament un 30% de la població s'haurà de moure i redistribuïr. Aquest punt, ha assenyalat Grangé, s'està fent i estudiant metge per metge, i pràcticament cas per cas” Una tasca “complicada”, ha apuntat Raül Grangé, però a la que s'haurà de mirar d'acostumar-s'hi. Amb tot, ha recordat que, passats sis mesos de l'obertura, les persones que ho desitgin podran sol·licitar el canvi de CAP.
Especialitats i personal
Grangé ha assegurat que “no perdrem cap especialitat amb l'obertura del tercer CAP”, i ha destacat que, “des de la regidoria, i seguint el que la mateixa alcaldessa va reclamar al CatSalut, hi ha especialitats que es donen a Rubí, i que ara que tenim més instal·lacions, es poden donar a Sant Cugat”. Sobre aquest punt ha afegit que “aquesta és una exigència que com a ciutat creiem raonable, i que podem fer, i que no implica més despesa per ningú; simplement suposa apropar aquesta especialitat a les noves instal·lacions”.
Pel que fa al personal, ha remarcat que “no hi haurà més personal, senzillament perquè no hi ha més població”, i ha explicat que “actualment estem atenent 85.000 persones en dos CAP, i quan hi hagi el tercer, se seguirà atenent a les mateixes persones”.
Amb tot, ha apuntat que “el que sí que hi haurà és un augment en la plantilla administrativa”.
Tenint en compte el seguit de reunions sobre l'assumpte, Grangé ha volgut destacar que “el tercer cap s'ha retardat, senzillament, per problemes amb el subministrament dels serveis, tant pel que és el gas com l'electricitat”. En aquest sentit, ha destacat el problema de l'electricitat, dient que és una qüestió “gairebé anecdòtica”. I és que s'han sofert robatoris de peces dels transformadors instal·lats, i ara “s'han reposat, i s'han de tornar a homologar”. “És per això que l'electricitat està trigant més”, ha matisat.
Data d'obertura
Com ha assenyalat Raül Grangé, “el CatSalut ens va donar com a possible data d'obertura cap a finals de febrer”, Amb tot, ha apuntat que “a l'Ajuntament, el que ens preocupa no és tant la data d'obertura, com el fet de que es faci bé”. En aquest sentit, ha destacat que “primer s'ha de fer la comunicació del que serà el nou servei, i s'ha de fer be la redistribució d'usuaris cap al nou CAP”.
Grangé ha destacat que “en aquests moments, la població està ben atesa amb els dos CAP que tenim”, i per això, “no tenim urgència d'una setmana més o una setmana menys”. El que sí que ha valorat com a important és “fer les coses bé”.
Fer-ho bé
L'Ajuntament està “treballant amb Mútua Terrassa, i el CatSalut, un pla de comunicació per a que tothom sàpiga on ha d'anar i quines especialitats hi haurà. És a dir, primer, informació, i després ja obrirem”, ha deixat clar.
Cal recordar que, amb el tercer CAP, aproximadament un 30% de la població s'haurà de moure i redistribuïr. Aquest punt, ha assenyalat Grangé, s'està fent i estudiant metge per metge, i pràcticament cas per cas” Una tasca “complicada”, ha apuntat Raül Grangé, però a la que s'haurà de mirar d'acostumar-s'hi. Amb tot, ha recordat que, passats sis mesos de l'obertura, les persones que ho desitgin podran sol·licitar el canvi de CAP.
Especialitats i personal
Grangé ha assegurat que “no perdrem cap especialitat amb l'obertura del tercer CAP”, i ha destacat que, “des de la regidoria, i seguint el que la mateixa alcaldessa va reclamar al CatSalut, hi ha especialitats que es donen a Rubí, i que ara que tenim més instal·lacions, es poden donar a Sant Cugat”. Sobre aquest punt ha afegit que “aquesta és una exigència que com a ciutat creiem raonable, i que podem fer, i que no implica més despesa per ningú; simplement suposa apropar aquesta especialitat a les noves instal·lacions”.
Pel que fa al personal, ha remarcat que “no hi haurà més personal, senzillament perquè no hi ha més població”, i ha explicat que “actualment estem atenent 85.000 persones en dos CAP, i quan hi hagi el tercer, se seguirà atenent a les mateixes persones”.
Amb tot, ha apuntat que “el que sí que hi haurà és un augment en la plantilla administrativa”.