Aquest dijous 4 d'octubre s'ha donat el tret de sortida a ESADE-Creapolis al Quart Congrés de la Bicicleta. La visió de la bicicleta com una solució ha estat una de les fòrmules més repetides durant la inauguració. Aquest certamen bianual està pensat per reflexionar des de tots els punts de vista (social, ambiental, econòmic i administratiu) sobre quin ha de ser el paper de la bici a les ciutats i les societats del segle XXI. Durant els tres dies unes 300 persones inscrites estudien tots aquests aspectes que des del primer dia ja s’ha vist que convergeixen en un punt: la bicicleta és un actiu tant en sostenibilitat com en potencial econòmic.
Treballar en la sensibilització
El director del Congrés, Xavier Corominas, ha començat llençant una dada i una proposta. “Barcelona supera els límits de pol·lució segons revelen estudis recents”. És per aquest motiu que ha plantejat “enlloc de subvencionar vehicles tèrmics i elèctrics, que se subvencioni la bicicleta elèctrica”. Corominas també ha recordat que, ben potenciat, aquest és un sector que pot generar molta ocupació.
El ponent convidat per inaugurar les jornades ha estat el tinent d’alcalde de Bordeus, Michel Duchène, que ha recordat que el primer pas cap a un augment de l’ús de la bicicleta està en mans dels polítics. “Les administracions que optin per potenciar-la s’ho han de creure de veritat i això passa perquè els alcaldes donin exemple anant amb bici al teatre”. Segons Duchène, cal un canvi de mentalitat institucional i social i deixar de veure les dues rodes com un problema i començar a pensar que són una solució tant a la crisi ecològica com a la crisi econòmica.
No deixar-ho de banda
Durant la seva intervenció l’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, ha reconegut que el de potenciar la bici no és un repte fàcil però s’ha compromès a donar un pas més. Conesa veu aquest no només com un repte de l’administració sinó com una qüestió de país. “Cal canviar costums, cal una nova cultura i sobretot més percepció de seguretat”. El Quart Congrés de la Bicicleta s’ha celebrat a les instal·lacions d’Esade-Creàpolis.
Activitats i conferències
A llarg dels tres dies tècnics, metges i figures destacades del món del ciclisme internacionalment parlaran i exposaran les propietats i qualitats de fer ús d'aquest transport en l'àmbit mèdic, físic i també econòmic. Tanmateix es dedicarà temps a exposar nous models de bicicletes per a tot tipus d'usuaris, així com taules rodones on s'abordaran temes com la seguretat o la rentabilitat d'aquest transport com a negoci. Hi seran presents des de botigues catalanes com Biciescapa i Biciestació, com alcaldes, directors/es, executius d'empreses com Mobility Best Practices o la xarxa de Ciclojuristes. En total es compta amb una participació mínima de 300 persones.
Aquest divendres, a més, la Unió Ciclista Sant Cugat ha organitzat dues rutes per sensibilitzar del fet d'anar a l'escola amb aquest vehicle. Les sortides seran des del Parc Central i des de l'Escola Catalunya fins l'Institut Leonardo da Vinci a partir de les 7.30 hores.
Consulta el programa sencer del Congrés.
Adhesió a la Red de Ciudades por la Bicileta
En el ple ordinari del mes de setembre, es va aprovar per unanimitat que Sant Cugat s'unís a aquest ens. L’associació vol promoure l’ús de la bicicleta, especialment a l’entorn urbà. També proposa generar una dinàmica especial entre les ciutats membres per fer que els desplaçaments en bicicleta siguin més segurs. Així mateix, l’entitat vol ajudar a coordinar les iniciatives de promoció de l’ús de la bicicleta impulsades per les administracions, les associacions i la resta d’agents socials. Actualment aquesta associació està constituïda per més de 100 municipis a l’estat espanyol. Durant aquest Congrés es durà a terme l’assemblea d’aquesta ens que agrupa diferents ciutats.
Treballar en la sensibilització
El director del Congrés, Xavier Corominas, ha començat llençant una dada i una proposta. “Barcelona supera els límits de pol·lució segons revelen estudis recents”. És per aquest motiu que ha plantejat “enlloc de subvencionar vehicles tèrmics i elèctrics, que se subvencioni la bicicleta elèctrica”. Corominas també ha recordat que, ben potenciat, aquest és un sector que pot generar molta ocupació.
El ponent convidat per inaugurar les jornades ha estat el tinent d’alcalde de Bordeus, Michel Duchène, que ha recordat que el primer pas cap a un augment de l’ús de la bicicleta està en mans dels polítics. “Les administracions que optin per potenciar-la s’ho han de creure de veritat i això passa perquè els alcaldes donin exemple anant amb bici al teatre”. Segons Duchène, cal un canvi de mentalitat institucional i social i deixar de veure les dues rodes com un problema i començar a pensar que són una solució tant a la crisi ecològica com a la crisi econòmica.
No deixar-ho de banda
Durant la seva intervenció l’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, ha reconegut que el de potenciar la bici no és un repte fàcil però s’ha compromès a donar un pas més. Conesa veu aquest no només com un repte de l’administració sinó com una qüestió de país. “Cal canviar costums, cal una nova cultura i sobretot més percepció de seguretat”. El Quart Congrés de la Bicicleta s’ha celebrat a les instal·lacions d’Esade-Creàpolis.
Activitats i conferències
A llarg dels tres dies tècnics, metges i figures destacades del món del ciclisme internacionalment parlaran i exposaran les propietats i qualitats de fer ús d'aquest transport en l'àmbit mèdic, físic i també econòmic. Tanmateix es dedicarà temps a exposar nous models de bicicletes per a tot tipus d'usuaris, així com taules rodones on s'abordaran temes com la seguretat o la rentabilitat d'aquest transport com a negoci. Hi seran presents des de botigues catalanes com Biciescapa i Biciestació, com alcaldes, directors/es, executius d'empreses com Mobility Best Practices o la xarxa de Ciclojuristes. En total es compta amb una participació mínima de 300 persones.
Aquest divendres, a més, la Unió Ciclista Sant Cugat ha organitzat dues rutes per sensibilitzar del fet d'anar a l'escola amb aquest vehicle. Les sortides seran des del Parc Central i des de l'Escola Catalunya fins l'Institut Leonardo da Vinci a partir de les 7.30 hores.
Consulta el programa sencer del Congrés.
Adhesió a la Red de Ciudades por la Bicileta
En el ple ordinari del mes de setembre, es va aprovar per unanimitat que Sant Cugat s'unís a aquest ens. L’associació vol promoure l’ús de la bicicleta, especialment a l’entorn urbà. També proposa generar una dinàmica especial entre les ciutats membres per fer que els desplaçaments en bicicleta siguin més segurs. Així mateix, l’entitat vol ajudar a coordinar les iniciatives de promoció de l’ús de la bicicleta impulsades per les administracions, les associacions i la resta d’agents socials. Actualment aquesta associació està constituïda per més de 100 municipis a l’estat espanyol. Durant aquest Congrés es durà a terme l’assemblea d’aquesta ens que agrupa diferents ciutats.