El nou govern de la Generalitat està disposat a recuperar un dels projectes en matèria d’infraestructures que el tripartit va desar en un calaix. Es tracta de la Via Interpolar que ha d’unir el Baix Llobregat amb el Vallès Oriental passant pel bell mig del Vallès Occidental. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, començarà amb la reactivació d’un dels trams que afecta la nostra ciutat: el que uniria Sant Cugat amb Sabadell passant per Bellaterra (des del polígon de Can Sant Joan fins al Nus de Sant Pau) . La Generalitat ha licitat la redacció d’un nou estudi informatiu que doni continuïtat al que va escriure l’anterior govern i que va deixar congelat a causa del rebuig que va generar entre els membres del tripartit i algunes plataformes veïnals de la zona.
El tram que vol desbloquejar Lluís Recoder té una llargada d’uns 3,5 quilòmetres i tindria dos carrils per sentit de la marxa, com si fos una autovia. La Generalitat, a través de Gisa, pagarà 100.000 euros al redactor del projecte tècnic un cop adjudicat l’estudi. El termini per presentar els resultats a la conselleria que capitaneja l’exalcalde de Sant Cugat serà de 5 mesos.
Què és la Via Interpolar?
La Via Interpolar està plantejada a fi d’absorbir el trànsit intermunicipal entre el Baix Llobregat i els dos Vallesos i descongestionar la B-30. La seva principal funció seria recollir una gran quantitat de vehicles que circulen entre els polígons industrials del Vallès i que, molt sovint, repercuteixen en carreteres locals o en la xarxa urbana. Un dels principals arguments a favor de la via és que permetria alleujar el trànsit que ara suporten determinats carrers i carreteres locals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. En contra del projecte hi ha l’argument mediambiental i l’oposició veïnal ja que suposaria obrir una nova artèria de circulació en àrees boscoses i residencials com Bellaterra.
El tram que travessa el Polígon Can Sant Joan ja és una realitat. Un altre dels trams que afectarà Sant Cugat és el que l’uneix amb Molins de Rei per la carretera C-1413a. La Via Interpolar està pensada perquè sigui compatible amb la Via Verda del Vallès i perquè aculli una pista per a bicicletes.
Recels de l’Ajuntament
L’opció que defensaria la Conselleria de Territori no és ben bé la que vol l’Ajuntament de Sant Cugat. Segons fonts del consistori, el govern de la ciutat sempre ha defensat un tipus de via “lenta i pacífica”. En altres paraules, una autovia de 4 carrils s’allunya dels postulats de l’Ajuntament per molt que el traçat inclogui carril bici i sigui respectuós amb la Via Verda. L’equip de govern es decanta per una carretera d’un carril per banda.
El tram que vol desbloquejar Lluís Recoder té una llargada d’uns 3,5 quilòmetres i tindria dos carrils per sentit de la marxa, com si fos una autovia. La Generalitat, a través de Gisa, pagarà 100.000 euros al redactor del projecte tècnic un cop adjudicat l’estudi. El termini per presentar els resultats a la conselleria que capitaneja l’exalcalde de Sant Cugat serà de 5 mesos.
Què és la Via Interpolar?
La Via Interpolar està plantejada a fi d’absorbir el trànsit intermunicipal entre el Baix Llobregat i els dos Vallesos i descongestionar la B-30. La seva principal funció seria recollir una gran quantitat de vehicles que circulen entre els polígons industrials del Vallès i que, molt sovint, repercuteixen en carreteres locals o en la xarxa urbana. Un dels principals arguments a favor de la via és que permetria alleujar el trànsit que ara suporten determinats carrers i carreteres locals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. En contra del projecte hi ha l’argument mediambiental i l’oposició veïnal ja que suposaria obrir una nova artèria de circulació en àrees boscoses i residencials com Bellaterra.
El tram que travessa el Polígon Can Sant Joan ja és una realitat. Un altre dels trams que afectarà Sant Cugat és el que l’uneix amb Molins de Rei per la carretera C-1413a. La Via Interpolar està pensada perquè sigui compatible amb la Via Verda del Vallès i perquè aculli una pista per a bicicletes.
Recels de l’Ajuntament
L’opció que defensaria la Conselleria de Territori no és ben bé la que vol l’Ajuntament de Sant Cugat. Segons fonts del consistori, el govern de la ciutat sempre ha defensat un tipus de via “lenta i pacífica”. En altres paraules, una autovia de 4 carrils s’allunya dels postulats de l’Ajuntament per molt que el traçat inclogui carril bici i sigui respectuós amb la Via Verda. L’equip de govern es decanta per una carretera d’un carril per banda.