La Cambra de Comerç de Terrassa ha públiques les conclusions del darrer estudi de “Seguiment de la inversió en infraestructures de transport a la demarcació”, que l’entitat ha realitzat en el primer semestre de l’any 2011. D’aquest estudi es desprèn que s’ha registrat un descens del 63% de la inversió del govern espanyol en infraestructures a la comarca. D’aquesta manera, s’han paralitzat obres con la connexió entre l’autovia A-2 i l’autopista AP-7 a Castellbisbal o també el tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls del Quart Cinturó. D’altres obres s’han vist alentides per aquest motiu, com per exemple l’ampliació a 3 carrils de la C-58 entre Sant Quirze i Terrassa i Porta Sud de Terrassa, o la Via Interpolar entre El Papiol i Sant Cugat del Vallès.
Segons la Cambra de Terrassa les inversions en infraestructures del Govern Central per a l’any 2011 arribaran als 45,4 milions d’euros (un 63% menys respecte l’any 2010). D’aquesta inversió pressupostada, 24,5 milions d’euros es destinaran a infraestructures viàries (un 70% menys que l’any 2010), i 20,7 milions d’euros s’invertiran en obres ferroviàries (un 52% menys que l’any passat.
Les recomanacions de la Cambra
A banda de detectar les mancances en matèria d’inversió la Cambra també ha elaborat un seguit de recomanacions sobre el que creu que han de ser les prioritats en aquest sentit. Així, prioritzen el pas de l’AVE per la comarca ja que construir una estació per donar servei a una població potencial de quasi un milió de persones. També reclamen la connexió entre Terrassa i Sabadell de la B-40 perquè es considera que la deficient connectivitat viària pel nord d’aquests centres urbans requereixen un esforç d’inversió per agilitzar les relacions econòmiques i socials del territori. Una altra via que considera necessària és la connexió viària entre l’autovia A-2 i l’autopista AP-7 a Castellbisbal aquesta reivindicació històrica, facilitaria la mobilitat de persones i mercaderies en una àrea amb important activitat industrial.
Segons la Cambra de Terrassa les inversions en infraestructures del Govern Central per a l’any 2011 arribaran als 45,4 milions d’euros (un 63% menys respecte l’any 2010). D’aquesta inversió pressupostada, 24,5 milions d’euros es destinaran a infraestructures viàries (un 70% menys que l’any 2010), i 20,7 milions d’euros s’invertiran en obres ferroviàries (un 52% menys que l’any passat.
Les recomanacions de la Cambra
A banda de detectar les mancances en matèria d’inversió la Cambra també ha elaborat un seguit de recomanacions sobre el que creu que han de ser les prioritats en aquest sentit. Així, prioritzen el pas de l’AVE per la comarca ja que construir una estació per donar servei a una població potencial de quasi un milió de persones. També reclamen la connexió entre Terrassa i Sabadell de la B-40 perquè es considera que la deficient connectivitat viària pel nord d’aquests centres urbans requereixen un esforç d’inversió per agilitzar les relacions econòmiques i socials del territori. Una altra via que considera necessària és la connexió viària entre l’autovia A-2 i l’autopista AP-7 a Castellbisbal aquesta reivindicació històrica, facilitaria la mobilitat de persones i mercaderies en una àrea amb important activitat industrial.