La supressió del Vial d'Enllaç permetrà la construcció d'habitatge protegit a Valldoreix

El ple de setembre ha aprovat l'avanç de la modificació puntual del Pla General Metropolità per a la supressió d'aquesta carretera planificada el 1976 i que pretenia unir l’autopista E-9 amb l’AP-7 travessant Valldoreix

Josep Puig (dreta) i Pere Casajoana a l'EMD de Valldoreix FOTO: JR Armadàs Josep Puig (dreta) i Pere Casajoana a l'EMD de Valldoreix FOTO: JR Armadàs
Finalment l’Ajuntament de Sant Cugat ha aprovat en el ple de setembre la supressió del projecte del Vial d'Enllaç a Valldoreix, una carretera de 4,5 quilòmetres que havia de creuar el districte per unir l'E9 i l'AP7. Aquesta aprovació ha arribat després que ara fa dos anys l'Ajuntament i l’EMD de Valldoreix coincidissin en afirmar que no era una via necessària. La modificació en el Pla General Metropolità que garanteix la supressió del Vial també permetrà que es construeixin més de 300 pisos protegits a Can Mates i Valldoreix, tot i que encara no tenen un calendari fixat.

L'aprovació ha comptat amb els vots favorables de tots els partits, a excepció d'Iniciativa, que s'hi ha abstingut. El portaveu del grup ecosocialista, Joan Calderón, ha lamentat que en el nou Pla apareguin, entre d'altres, vies ràpides per Valldoreix i que s'inclogui la possibilitat de construir una benzinera als límits del Parc de Collserola. El regidor d'Urbanisme, Pere Casajoana, ha replicat que encara queda feina per fer i que el més important era treure de sobre la taula el projecte: "La supressió de l'enllaç és l'únic objectiu, ara presentem les línies mestres del projecte". 

La carretera planificada pel Pla General Metropolità de 1976 pretenia unir l’autopista E-9 amb l’AP-7 travessant Valldoreix amb 4,5 quilòmetres que partia el districte en dos. La via era un afluent del vial de Cornisa que havia d’unir Cerdanyola amb Molins de Rei passant pel mig de Collserola incloent la zona de Torre Negra. Fa dos anys, EMD i Ajuntament ja es van posar d'acord en engegar els tràmits per suprimir el projecte. "Comportaria un cost ambiental molt elevat ja que passaria per sobre la riera de Nonell", explicava en aquell moment el president de l'EMD de Valldoreix, Josep Puig.

Què fer?

La desprogramació d'aquesta via i la modificació al PGM ha portat al govern local a fer dues propostes per generar habitatge protegit a Can Mates i a Valldoreix. En total, un centanar de pisos es construirien a Can Mates i més de 200 a Valldoreix, a tocar de l'estació, on actualment es celebra el mercadet dels dissabtes. Pel regidor d'Urbanisme la intenció és que "les estacions de tren crein centralitats".

La construcció d'aquest habitatge protegit depèn de la Generalitat de Catalunya i el mateix regidor ha dit durant aquesta legislatura (queden dos anys de govern) no es faran i que veu complicat que es construeixin durant la propera legislatura.

 
Comentaris

Destaquem