L'aprovació ha comptat amb els vots favorables de tots els partits, a excepció d'Iniciativa, que s'hi ha abstingut. El portaveu del grup ecosocialista, Joan Calderón, ha lamentat que en el nou Pla apareguin, entre d'altres, vies ràpides per Valldoreix i que s'inclogui la possibilitat de construir una benzinera als límits del Parc de Collserola. El regidor d'Urbanisme, Pere Casajoana, ha replicat que encara queda feina per fer i que el més important era treure de sobre la taula el projecte: "La supressió de l'enllaç és l'únic objectiu, ara presentem les línies mestres del projecte".
La carretera planificada pel Pla General Metropolità de 1976 pretenia unir l’autopista E-9 amb l’AP-7 travessant Valldoreix amb 4,5 quilòmetres que partia el districte en dos. La via era un afluent del vial de Cornisa que havia d’unir Cerdanyola amb Molins de Rei passant pel mig de Collserola incloent la zona de Torre Negra. Fa dos anys, EMD i Ajuntament ja es van posar d'acord en engegar els tràmits per suprimir el projecte. "Comportaria un cost ambiental molt elevat ja que passaria per sobre la riera de Nonell", explicava en aquell moment el president de l'EMD de Valldoreix, Josep Puig.
Què fer?
La desprogramació d'aquesta via i la modificació al PGM ha portat al govern local a fer dues propostes per generar habitatge protegit a Can Mates i a Valldoreix. En total, un centanar de pisos es construirien a Can Mates i més de 200 a Valldoreix, a tocar de l'estació, on actualment es celebra el mercadet dels dissabtes. Pel regidor d'Urbanisme la intenció és que "les estacions de tren crein centralitats".
La construcció d'aquest habitatge protegit depèn de la Generalitat de Catalunya i el mateix regidor ha dit durant aquesta legislatura (queden dos anys de govern) no es faran i que veu complicat que es construeixin durant la propera legislatura.