Marc Sanglas: “El govern espanyol ha incomplert constantment els acords en infraestructures”

El Diputat al Parlament de Catalunya ha explicat les propostes d'ERC per millorar el transport públic a Sant Cugat i a Catalunya

Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Cugat ha organitzat dimarts 20 de novembre al migdia, una roda de premsa a tocar de l'estació de FGC per explicar les propostes del partit pel que fa a mobilitat. Èric Gómez, portaveu de les JERC a Sant Cugat, ha explicat que “fa vuit mesos vam iniciar una campanya a favor del transport metropolità per la seva millora” ja que, com ha assenyalat Gómez, “és una eina vital per a la cohesió social de la societat”.

Canvi de tarifació

Un dels punts reclamats des de la formació és que els Ferrocarrils apliquin una tarifació per quilometratge, i no per zones, com es fa actualment. En aquest sentit, Gómez ha apuntat que “és un sistema més just per a Sant Cugat”, i també ha remarcat que “entenem que entenem que és difícil d'aplicar, i mentre, es demana que Sant Cugat formi part de la zona 1”. En aquesta proposta, ERC demana que “Convergència i Unió, com a força majoritària a Sant Cugat i al Parlament de Catalunya, se sumin a aquesta demanda, perquè si ho fessin ho aconseguiríem”.

Infraestructures
En segon lloc, Èric Gómez ha remarcat que “és evident la manca d'infraestructures”, i ha recordat la petició de “la creació de l'intercanviador de Volpelleres”, que agilitaria les comunicacions amb Renfe, i, per tant, “la mobilitat dels santcugatencs i els habitants del Vallès”.

Renfe
El tercer punt que ha posat de relleu Gómez sobre el transport públic ha estat que “CiU, i l'anterior alcalde Lluís Recorder, es van comprometre a la millora del transport públic, i el primer que va fer va ser eliminar la línia R7”, per tant, “reclamem a CiU que realment es comprometi en aquest sentit per millorar la mobilitat de Sant Cugat”.

Compromís d'ERC
Marc Sanglas ha reiterat “el compromís d'ERC amb les demandes que es fan des de Sant Cugat”, garantint que “seguirem treballant per la millora de les infraestructures i el canvi del que és un sistema tarifari injust del transport públic”. En aquest sentit, ha remarcat “la falta de voluntat del govern espanyol a l'hora d'invertir en infraestructures a Catalunya”, destacant, a més, “que més enllà de l'incompliment constant dels compromisos que no compleixen, els diners que s'haurien d'invertir i no s'inverteixen, no arriben a Catalunya”.

En aquest sentit ha posat el Corredor Mediterrani com a exemple del desenvolupament de Catalunya en termes de transacció de mercaderies, i ha apuntat que “no entenem l'entestament del govern espanyol amb la manca d'inversió a Catalunya, quan és un eix d'inversió i dinamització molt potent”.

Voluntat de futur
Sanglas ha manifestat que “Catalunya no pot continuar d'aquesta manera, i l'única sortida és la Independència”, en aquest sentit “perquè la manca d'inversió en infraestructures afecta els comerços i les empreses de Catalunya”. Igualment ha acusat CiU de “fer xantatge als ciutadans dient que si no tenen majoria absoluta no hi haurà referèndum”. Sanglas ha remarcat que “el que cal és una alternativa d'esquerres independentista, i que condicionarem el govern per impulsar aquest referèndum”.

Més informació
 
Comentaris