El bus urbà de la línia L3 torna a ser en el punt de mira

La CUP ha demanat que s'incrementi a dos la flota d'autobusos de la línia

El bus urbà de la línia L3 va tornar a ser objecte de polèmica el divendres 22 d’abril quan aquest es va veure desbordat per l’excés de passatgers i no va poder carregar els usuaris que volien anar en direcció a la Floresta i les Planes. Segons testimonis que en aquell moment eren dins l’autobús, el problema no tan sols es va generar pel fet que no hi podia pujar gent, sinó que també es van viure moments de tensió perquè no hi havia suficients anelles per subjectar-se i molta gent viatjava dreta. Aquesta situació ha arribat, a instàncies de la CUP, fins a la taula de mobilitat que ha tingut lloc aquesta setmana.

La CUP es pregunta per quina raó es va decidir passar d’un vehicle de 39 places a un de 24 que s’emprava per donar servei a aquesta línia quan s’han recollit “dades de creixement d’ocupació i tendència d’ús dels busos”.  El grup també es qüestiona per què no es va fer partícip a la ciutadania ni al col·lectiu de professionals del sector sobre les adquisicions recents i anteriors “quan s’hauria de tenir en compte l’opinió de la ciutadania en casos que els afecten directament”. 

La proposta de la CUP

Per tal de solucionar aquest dèficit, la CUP ha proposat incrementar la flota d’autobusos de la línia 3, de manera que siguin dos els busos que de forma permanent i sense interrupció al migdia connectin Sant Cugat amb la Floresta i les Planes. També proposen que es mantingui la circumval·lació per la Floresta, ja que la L3 actua com a reforç de bus de barri (L4) i com a llançadora als FGC. 

D'altra banda, també planteja establir recorreguts més curts, o diferents en el cas concret dels barris de muntanya, i recorreguts diferents en la zona urbana de Sant Cugat. També millorar la ubicació de parades i posar més marquesines i bancs on sigui necessari i possible.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem