El primer bus 100% elèctric de Sant Cugat ja circula

La flota de vehicles de transport públic municipal incorpora, a més, dos autobusos híbrids i un de baixa emissió

Sant Cugat ha incorporat aquest dimarts, 12 d'abril, el primer autobús 100% elèctric de la ciutat a la flota de vehicles de transport públic municipal. Una incorporació que va acompanyada de dos vehicles híbrids i un de baixa emissió.

L'autobús elèctric ha entrat en funcionament aquest mateix dimecres, donant servei a la L-7. Amb 12 metres de longitud, té capacitat per a 70 passatgers, i disposa de tres portes. La seva autonomia és de 250 quilòmetres, disposa de 5 bateries de ion liti, i el seu cost ha estat de 428.400 euros, a més dels 5.938 euros que ha costat l'estació de recàrrega.

Els busos nous entren en funcionament aquesta setmana  FOTO: Artur Ribera

Durant l'acte de presentació celebrat a la plaça de la Vila, Mercè Conesa, alcaldessa de Sant Cugat, ha destacat l'aposta de la ciutat vers el medi ambient. "S'incorporen aquests quatre vehicles en la línia de seguir renovant la flota fent-la més sostenible i produint menys emissions", ha remarcat, destacant que "ens suposa un cost més alt d'inversió, però entenem que nosaltres com administració pública tenim una estratègia clara en contra de les emissions de CO2, i hem de ser els primers a posar èmfasi a aquesta política".

Per la seva banda, Miquel Martí, president del Grup Moventia (operador del transport urbà de Sant Cugat), ha remarcat l'aposta de Sant Cugat per les tecnologies sostenibles i pel medi ambient destacant que "amb aquests 4 vehicles, Sant Cugat té ja un 30% de vehicles amb tecnologia hibrida o elèctrica a la ciutat".

Els busos disposen de més mesures de seguretat FOTO: Artur Ribera

Martí també ha volgut emfatitzar que, durant el 2015, es va arribar al màxim històric de passatgers, amb 1.104.135 usuaris del servei, i que, medi ambientalment els híbrids aporten un 35% menys d'emissions de CO2.

La incorporació del bus elèctric a Sant Cugat estava prevista per al mes de setembre. El retard, s'ha degut als tràmits per homologar el nou vehicle, com ha explicat Martí. "Quan un és innovador i és dels primers a posar en marxa un vehicle, aquests s'han d'homologar, i no és un procés senzill", ha detallat.

El viatge inaugural s'ha fet aquest 12 d'abril  FOTO: Artur Ribera

Pel que fa a la resta d'incorporacions a la flota, els dos híbrids són de les marques Volvo i VanHool i s'incorporaran a la L-1 i a la L-4 respectivament, el primer aquest 13 d'abril, i el segon durant la setmana vinent. El minibus Mercedes-Benz té una capacitat per a 21 passatgers i s'incorpora aquest 13 d'abril a la L-4 adaptant-se a les necessitats orogràfiques de la Floresta.

L'autobús Volvo ha costat 305.000 euros, mentre que el VanHool ha tingut un cost de 355.000 euros. 159.150 euros és el que ha costat el minibus.

Amb les noves incorporacions, la flota de transport públic municipal està formada per 2' autobusos, més els dos de reserva. D'aquests, 1 és elèctric, 4 són híbrids i 1 és de baixa emissió, i donen servei a 10 línies.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem