Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha licitat els treballs per reforçar la robustesa de la catenària i adaptar-la als efectes del canvi climàtic i reduir les avaries al tram entre La Floresta i Volpelleres, a la línia Barcelona-Vallès. L'actuació, amb un pressupost de 230.000 euros, tindran una durada de 33 setmanes i està previst que comencin el tercer trimestre de l’any vinent.
L’actuació consistirà a substituir els equips de compensació mecànica dels conductors de catenària (sustentador i fils de contacte), que actualment són simples, per equips de compensació dobles que permetran independitzar la regulació de tensió mecànica del sustentador de la dels fils de contacte.
Segons FGC, la doble subjecció incrementarà la fiabilitat de la catenària davant diferències tèrmiques extremes i tindrà una influència directa en la reducció d’avaries i en la disminució dels temps i els costos de manteniment derivats d’aquestes.
Tram entre Sant Cugat i Rubí
Ferrocarrils ja ha dut a terme aquesta actuació en altres trams de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, després d’una primera prova pilot satisfactòria que es va realitzar l’any 2019 a La Pobla de Claramunt. Concretament, l’any 2022 es va efectuar al tram entre Sarrià i Les Planes. L’any passat, la substitució es va fer al tram entre Les Planes i Sant Cugat. Actualment, s’està executant al tram entre Sant Cugat i Rubí.
La previsió és que durant els propers anys, en el període 2025-2028, la substitució de compensacions simples per dobles es realitzi als trams que faltin per completar la seva instal·lació a la totalitat de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.