El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya vol impulsar un estudi per analitzar el traçat per una nova connexió ferroviària entre el Vallès i Barcelona. "Tenim en ment el segon túnel de Vallvidrera", va explicar en aquest sentit el conseller Damià Calvet.
Aquest segon túnel per trens, que travessaria Collserola a través d'un recorregut que ara es vol estudiar, possibilitaria l'augment de capacitat dels Ferrocarrils de la Generalitat entre Sant Cugat i la comarca vallesana i la capital catalana.
I és que l'ús dels FGC és cada vegada més elevat entre els ciutadans. De fet, el 2018 la línia del Vallès dels Ferrocarrils va batre el rècord d'usuaris, amb més de 64 milions de viatges. El 2015 en van ser menys de 58 milions, el que ha suposat un increment important de persones que utilitzen el servei. Entre altres motius, pels perllongaments i noves estacions a Terrassa i Sabadell.
"Necessitem una mobilitat més sostenible"
A més, l'entrada a les tarifes de la zona 1 de Sant Cugat i d'altres municipis metropolitants com Cerdanyola aquest 2019 també preveu un increment dels usuaris. Amb tot, aquest increment també ha provocat aglomeracions en les hores puntes en alguns trens en direcció a Barcelona.
Per aquest motiu, la Generalitat adquirirà 15 nous trens que entraran en servei de forma progressiva a partir de l’any 2020 i que donaran freqüències de 2 minuts i mig de pas entre Sant Cugat del Vallès i Plaça Catalunya. "Necessitem una mobilitat més sostenible i disposar de més i millor transport públic", assenyalava Damià Calvet.