La normativa de patinets i enginys elèctrics a Sant Cugat

L'Ajuntament de Sant Cugat ha elaborat un decret amb la normativa que han de seguir els vehicles de mobilitat personal

La presència de patinets elèctrics i altres enginys de mobilitat personal als carrers de Sant Cugat ha augmentat de manera molt important en els últims mesos. I la previsió és que després de Nadal, encara augmenti més. Davant d'aquesta situació i la falta d'una normativa específica que reguli la seva circulació pels carrers, l’Ajuntament de Sant Cugat ha iniciat a través d’un decret el procediment per regular-ne el seu ús.

Així, estableix les normes que han de seguir aquests vehicles pels carrers de Sant Cugat per millorar la seguretat de vianants, els mateixos usuaris i conductors en general. Un decret que estarà en vigor fins a l'aprovació definitiva d'una ordenança que ho reguli.

L'incompliment de la normativa està subjecte a la imposició de sancions per part de la Policia Local. "Em preocupa l'equilibri entre patinets, bicis, vianants, etc...", va apuntar l'alcaldessa de Sant Cugat, Carmela Fortuny, que afegia: "El decret unforma i normativitzar per on poden anar els patinets, a quina velocitat...".

Més info: E-bikes i patinets elèctrics: l'explosió d'una nova mobilitat encara no regulada

VehiclesMobilitatPersonal tit 1024x768

Classificació dels Vehicles de Mobilitat Personal per la normativa de Sant Cugat

Aquestes són les principals normes per la circulació dels vehicles de mobilitat personal (VMP) a Sant Cugat:

  • Queda prohibida a la circulació de tots els Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) per la calçada de qualsevol via pública del municipi, on la velocitat permesa sigui superior a 30 km/hora.

D'altra banda, s'autoritza la circulació:

  • Exclusivament pels carrils-bici senyalitzats de les vies públiques on la velocitat sigui inferior a 30 km/h, sempre que el conductor tingui com a mínim 16 anys. Només hi podran circular els VMP classificats en el grup “A” que puguin superar la velocitat de 15 km/hora.
  • Pels carrers de vianants a una velocitat màxim de 20 km/hora, sempre que tinguin una amplada lliure de 3 metres i el VMP mantingui en tot moment una distància mínima d’1,5 m respecte dels vianants i façanes. En qualsevol cas, el vianant tindrà sempre preferència de pas. El conductor haurà de tenir un mínim de 16 anys.
  • Per les voreres-bici senyalitzades dels espais no motoritzats, voreres, parcs, jardins i zones verdes del municipi, a una velocitat màxima de 10 km/hora. El conductor haurà de tenir un mínim de 12 anys.
  • Amb caràcter general, per les voreres del municipi en aquelles vies públiques que no disposin ni de carril-bici ni de voreres-bici, a una velocitat màxima de 5 km/hora. El conductor haurà de tenir un mínim de 12 anys.

Elements reflectants

D'altra banda, la Policia Local podrà suspendre la circulació dels VMP en les àrees de vianants per motius d’alta intensitat o aglomeració de circulació de persones i/o vehicles. Els conductors dels VMP hauran de mantenir, en tot moment, el domini del vehicle i la capacitat de control de l’espai pel qual circulen, amb la finalitat de preservar la seguretat pròpia i de tercers.

Finalment, els enginys hauran de disposar d’un timbre, de llums i d’elements reflectants homologats, al davant i al darrera, així com d’un sistema que permeti moderar la velocitat i aturar el moviment. Des de l'Ajuntament també recomanen l'ús de casc.

 
Comentaris
QuimB Fa 6 anys
Benvinguts els patinets que substitueixen un cotxe o una moto. Volem més carrils bici.
Santiago Fa 6 anys
Estos patinetes se están convirtiendo en una molestia para los peatones. Se debería fomentar el caminar. El otro día lei que hubo un accidente en la rambla de celler entre una moto y un patinete. Desconozco los detalles, pero puede ser que la persona con el patinete cruzara de golpe? Hay que recordar que según las normas de circulación, los patinetes y bicicletas no tienen preferencia en los pasos de peatones. Deben bajarse y cruzar caminando.
Santiago Fa 6 anys
Hauria d'estar prohibit circular per la vorera. es un perill i una molestia. També haurien de ser consciens, segons el codi de circulació, que no tenen prioritat als pasos de peatons.
Coloradojim Fa 6 anys
Difícil de entender, difícil de aplicar y absolutamente insuficiente. Seguirá habiendo problemas y esperemos que no tengamos que lamentar alguna desgracia como ya ha ocurrido en otros municipios. En las aceras y en las zonas peatonales los peatones deberían ser sagrados y eso debería ser una prioridad incuestionable .
Alain Fa 6 anys
Tot dispositif que es mou gràcies a un motorés un véhicule i habría de circular en el lloc previst pels véhicules. És perillòs per l'VPM? Sí. És segur pels viandants.
Ramon Fa 6 anys
Perfecte que hi possin una normativa, però podrien facilitar també l'acces fins a l'estació de Sant Cugat amb carrils bici. Potser seria la primera mesura a tenir en compte ja que és el punt d'interconnexió més important de la ciutat. A hores d'ara, per arribar-hi, i amb la nova normstiva, pot ser tot un calvari
Diego Fa 6 anys
Bien dicho! Los patinetes han de ser regulados, pero no hay que olvidar que son parte de la solución, no del problema.
Manel Fa 6 anys
L'Ajuntament no té en compte tots els menors de 12 anys que tenen un d'aquests dispositius? Sembla que no els deixaran utilitzar-lo...
Coloradojim Fa 6 anys
Hauriem de tenir clar que aquests aparells no són joguines i el seu mal ús tenim en compte que poden agafar velocitats superiors als 30 km/h pot comportar molts accidents.