Les obres de manteniment de la línia Barcelona-Vallès d'FGC han de permetre que Sant Cugat del Vallès disposi d'una freqüència de pas de trens de 2,5- 3 minuts. Una millora en el servei que se suma a la inversió de més de 3 milions d'euros a la línia al seu pas per Sant Cugat que ha de seguir garantint "la fiabilitat del servei". Així ho ha assegurat durant la visita d'obres al Túnel 4 de la línia el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.
Una visita que s'ha celebrat la matinada d'aquest dimecres, 17 de maig, i en la qual el conseller ha estat acompanyat per l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa; l'alcalde de Sabadell, Juli Fernández; i el president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó.
Les obres que s'estan realitzant, per Rull, "són bàsiques per donar fiabilitat al sistema". En aquest sentit, ha destacat que FGC té "uns nivells de puntualitat altíssims, de més del 99%", i que, "per garantir-ho, necessitem fer un manteniment de gamma molt alta". D'aquesta manera, s'estan canviant les travesses, les vies i el balast a tota línia.
Una inversió de 3,7 milions d'euros en unes obres que tenen "un nivell de risc altíssim", ha remarcat el conseller, ja que "el gran miracle d'aquestes obres és que comencen a les 12.30 hores de la matinada, però a les 5 els trens ja circulen amb tota normalitat". En aquest sentit, ha destacat la "intensitat de l'actuació" i la "capacitat de fer-ho sense posar en risc el bon funcionament del servei ordinari", en una línia per on circulen uns 450 trens diaris.
En aquesta línia, el conseller ha manifestat la voluntat que "tot el conjunt de la xarxa ferroviària catalana, no només les que gestiona FGC, sinó també les que gestiona ADIF, tinguessin aquest nivell de fiabilitat", remarcant que, "per garantir-ho, cal inversió i actuació molt intensa".
Una actuació que afectarà directament Sant Cugat del Vallès, com a punt clau de la línia, ja que permetrà que aquesta pugui assumir més trens. "En el moment en què entrin en funcionament els 15 nous trens, a partir del 2019, estem parlant que la freqüència de pas a la línia de Terrassa, passa de 7-8 minuts a 5 minuts, i la de Sabadell de 10 a 5 minuts. A Sant Cugat la freqüència serà entre 2,5 i 3 minuts". En aquest sentit, Rull ha remarcat que "quan parlem d'un metro, estem parlant d'un metro en totes les conseqüències".
En aquesta línia, l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, ha destacat que l'actuació de renovació de les vies permetrà "millorar la sonoritat dels trens i guanyar en qualitat ambiental" alhora que "permetrà afegir més capacitat a la línia, millorant la freqüència de pas i, d'aquesta manera, l'atenció al ciutadà".
D'altra banda, durant la visita s'han apuntat les inversions que FGC farà durant aquest 2017 per millorar el servei a Sant Cugat. Unes actuacions que sumen una inversió de 3 milions d'euros i que contemplen la renovació dels aparells de via a la ciutat que permetrà reduir l'impacte acústic del pas de les rodes (2 milions d'euros); el tancament i reforma de la subcentral elèctrica a la ciutat (750.000 euros); i el nou ascensor de la Floresta (350.000 euros).