Cinc talls transversals al llarg de tota l’avinguda del Baixador. Aquesta ha estat la mesura correctora adoptada per l’EMD de Valldoreix, en consens amb els veïns, per reduir la velocitat de pas dels vehicles i minimitzar la contaminació provocada per la pols en suspensió. En concret, l’actuació divideix l'avinguda del Baixador en cinc trams individuals, a manera d’illes veïnals, que permeten la pacificació del trànsit per a l’ús prioritari dels veïns i veïnes del tram. L’accés a cada un dels nous cinc trams pacificats es fa des dels carrers laterals, de manera que s’eviten els desplaçaments de vehicles al llarg de la via principal.
D’est a oest, els talls s’han establert a les cruïlles de l’avinguda del Baixador amb els carrers: passeig del Roser, rambla del Jardí, passeig Camèlies, carrer Sant Sebastià i carrer Mallorca. Els talls s’han realitzat amb tanques de formigó, tipus New Jersey, que impedeixen el pas de vehicles des d’un tram a l’immediatament contigu.
La polèmica a Baixador
Aquesta mesura arriba després que l'Ajuntament de Sant Cugat proposés tirar una capa de rodament per resoldre la mobilitat, salubritat i els problemes que generen les inclemències del temps mentre no es tirin endavant les obres definitives d'urbanització. Una proposa que, tot i que l'EMD de Valldoreix no comparteix, s'ha compromès a estudiar.
En la Junta de Veïns extraordinària de juliol, el consistori va obrir la porta, fins i tot, a retirar les competències en urbanisme de l'EMD per poder tirar endavant aquesta capa de rodament. Una sessió extraordinària sol·licitada per Junts per Valldoreix, que es va quedar sol demanant l'execució immediata de la capa de rodament.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.