El Reial Automòbil Club de Catalunya instal·la dues estacions d'autoreparació de bicicletes d'accés lliure i gratuït a Sant Cugat gràcies a un acord de col·laboració amb l'Ajuntament. Concretament, els dos punts s'han col·locat a la plaça de Lluís Millet, a l'estació, i a la plaça del Rotary, a l'inici del camí de can Borrell. El primer està en funcionament des d'aquest divendres, 26 de maig, i el segon s'instal·larà aviat. Es tracta de dues estacions obertes on els ciclistes podran fer petites reparacions a les bicicletes com posar la cadena, inflar les rodes...
"Hem d'anar conscienciant als ciutadans que l'ús de la bicicleta a la ciutat és possible i cada vegada l'afavorirem més", ha assegurat l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, durant la presentació d'aquestes dues estacions. En aquest sentit, l'alcaldessa ha destacat la importància de la "intermodalitat" i ha afegit que aquesta actuació va encaminada a potenciar l'ús compartit de bicicleta i ferrocarril.
El president del RACC, Josep Mateu, ha destacat que Sant Cugat és el primer municipi de l'estat on instal·la aquestes estacions i ha apuntat que l'objectiu és "ajudar a la gent que va amb bici perquè tingui més serveis de manera gratuïta".
L'alcaldessa de Sant Cugat ha reconegut que un dels principals reptes actuals per les ciutats és la "mobilitat sostenible" i que l'Ajuntament s'ha de preparar per garantir que això sigui possible. "El 2020 hi haurà més restriccions per la contaminació, i hem d'estar preparats", ha explicat.
Bicicletes matriculades
D'altra banda, l'alcaldessa de Sant Cugat s'ha mostrat partidària a establir l'obligació perquè les bicicletes s'hagin de matricular, tot i reconèixer que és una qüestió que genera debat i que hi ha opinion favorables i contràries.
"Donaria més seguretat a tots els usuaris de la via pública, també més seguretat jurídica en cas d'accidents, robatoris...", ha detallat Conesa. L'alcaldessa ha considerat que un dels reptes també és "ordenar" la relació entre ciclistes i la resta d'usuaris.
En aquest sentit, el president del RACC també és del parer que s'ha d'anar cap a la matriculació de les bicicletes, una assegurança i també l'obligatorietat del casc. "És una qüestió que hem de parlar entre tots, no només un ajuntament".