Nova línia d'autobusos pel CAP de Can Mates

Sant Cugat gaudirà de la línia 11, amb L'Objectiu de millorar el transport del tercer centre mèdic de la ciutat i també de l'institut Leonardo Da Vinci

Nova línia d'autobusos
L'Ajuntament ha anunciat l'obertura, al setembre, d'una nova línia d'autobusos aquest dilluns en una roda de premsa. D'aquesta manera es vol solucionar els problemes dels veïns de Mira-sol per arribar al centre mèdic de Can Mates. Jordi Puigneró, tinent d'alcalde de Mobilitat, ha explicat que el trajecte de Mira-sol al CAP es farà "en un temps màxim de 15 minuts". Recodar que ara els veïns tarden dues hores entre l'anada i la tornada al metge. Puigneró també ha dit que la línia 11 donarà servei als usuaris del nou CAP i als de l'institut Leonardo Davinci. “Aquest servei no tindrà cap cost per l'Ajuntament, ja que l'autobús que es farà servi és el d'una línia de la qual reduirem la freqüència”, explica el tinent d'alcalde de Mobilitat. A més, ha afegit que La nova L-11 tindrà una freqüència de pas de 30 minuts i farà el recorregut per dins de Mira-sol, enllaçarà amb l’IES Leonardo Da Vinci, el Centre Comercial i el CAP Turó de Can Mates. També permetrà fer transbordament amb parades de les línies que arriben fins a Valldoreix.

Valoració dels canvis provocats pel nou CAP
El regidor de Serveis Socials, Sanitat, Joventut i Habitatge, Raül Grangé ha fet una valoració molt positiva del nou centre i ha afegit: “Canviar 39.000 persones de centre de referència pot generar inquietud, i en aquest sentit, entenem perfectament algunes – tot i que mínimes queixes”.

Joan Parallada, director de CatSalut al Vallès Occidental, ha explicat que encara que es va fixar un límit de 6 mesos per als possibles canvis, hi ha algunes excepcions. “Estem intentant donar solucions concretes a casos extrems, perquè les coses urgents no hagin d'esperar 6 mesos”, explica Parallada. A més el director de CatSalut al Vallès Occidental ha afegit que ja s'estan començat a reubicar a les persones que per patologies concretes no poden canviar de centre. Aquestes persones, que representen el 1,5% de les persones que han hagut de fer el canvi, són casos molt concrets i estricament per qüestions clíniques o patològiques.

Josep M. Grego, director d'Atenció Primària de Mútua Terrassa, ha valorat positivament el funcionament del nou centre, encara que ha estat un canvi difícil on gairebé el 50% de la població ha hagut de fer algun canvi. Només un 4% de les persones que han hagut de fer algun canvi han fet alguna reclamació, en les quals la mobilitat ha estat la principal causa.

Xifres
Entre els 39.000 canvis, s'han presentat 1.615 queixes, de les quals 597 són queixes concretes de canvi de centre amb diferents motivacions. Referides a la mobilitat són 238 i exclusivament al transport 188.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem