Els Castellers de Sant Cugat lluiran el Mocador Casteller Solidari, un mocador creat per Òmnium Cultural i les principals colles castelleres de Catalunya per donar suport als polítics i líders independentistes empresonats i als seus familiars.
El Mocador Casteller Solidari, groc i amb piquets blancs –com la tradicional peça de color vermell–, porta la inscripció 'Llibertat presos polítics' i les colles el podran portar aquesta temporada. La idea va sorgir de la colla castellera Moixiganguers d'Igualada i s'hi han sumat les altres colles castelleres i també la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya.
"El fet casteller és una de les millors imatges que dona Catalunya al món a través de la cultura i, a la vegada, la cultura és el millor antídot contra la repressió. Creiem que és una aliança perfecta", ha afirmat el vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, en un acte amb les colles per presentar el mocador aquest dimecres, 28 de març.
Com ha assenyalat Gemma Aristoy, presidenta dels Gausacs, "els Castellers de Sant Cugat, com no podia ser d'altra manera, donarem suport als presos polítics amb aquest mocador". En les pròximes setmanes, la colla farà la comanda de mocadors per als castellers, i es mirarà de posar-lo a disposició de la ciutadania en general durant les actuacions.
El mocador estarà a la venda a partir de dimarts dia 3 d'abril a la botiga online d'Òmnium Cultural per un preu de 4 euros. Els beneficis que es recaptin es destinaran a la Caixa de Solidaritat que gestionen l'ANC i Òmnium.
