Impugnen l'adjudicació del contracte de residus i neteja de Sant Cugat

L'Ajuntament de Sant Cugat va adjudicar el contracte de residus i neteja de Sant Cugat a Valoriza i Acciona per 127,6 milions d'euros per 10 anys

Una de les empreses que es va presentar al concurs de recollida de residus i neteja de Sant Cugat ha impugnat l'adjudicació del contracte a Valoriza i Acciona i ha presentat un recurs al Tribunal Català de Contractes. Aquest fet implicarà un retard en la posada en marxa del nou servei, que estava previst durant el primer trimestre de 2025 amb una major inversió i una millora del funcionament. Així ho ha anunciat el PP en roda de premsa i ha confirmat el TOT Sant Cugat.

L'Ajuntament de Sant Cugat va adjudicar al novembre el nou contracte de recollida de residus i neteja viària a la Unió Temporal d'Empreses formada per Valoriza i Acciona per 127,6 milions d'euros per 10 anys. Així, Sant Cugat posava el dia el contracte de neteja i recollida, que havia caducat el 2021, amb la finalitat de millorar el servei, adaptar-lo a la ciutat i fer-lo més sostenible. Prezero i Fomento de Construcciones y Contratas van ser les altres dues empreses que es van presentar i van perdre. Prezero és l'empresa que ha impugnat, tot i que el termini per a més impugnacions acaba el 20 de desembre.

Més info: Sant Cugat adjudica el nou contracte de neteja i recollida: 127 milions per deu anys

Amb la impugnació, ara el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic s'haurà de pronunciar sobre el recurs i el procés d'adjudicació. L'Ajuntament està preparant la resposta al Tribunal, que haurà d'emetre una resolució. Tot plegat endarrerirà la posada en marxa del nou servei. 

Millora del servei

Amb el nou contracte, el govern de Junts i ERC vol aconseguir una "ciutat més neta" i "avançar cap a una millor sostenibilitat en la gestió dels residus". Sobretot gràcies a l'increment de recursos: es passarà de 8 a 13 milions d'euros l'any. Això permetrà incrementar el nombre de treballadors i ampliar, renovar i millorar tota la maquinària i vehicles.

Aquestes són alguns dels canvis amb el nou contracte:

  • Més freqüència de neteja i més control del servei.
  • Maquinària més moderna i específica per netejar zones concretes.
  • Més neteja de pintades.
  • Increment del nombre de contenidors de recollida selectiva i les cinc fraccions a totes les bateries de contenidors.
  • Plataformes mòbils al centre vianantitzat.
  • Eliminació dels contenidors soterrats.
  • Recollida comercial porta a porta.
  • Compostadors comunitaris a Les Planes, Sol i Aire i Can Barata.
  • Augment de punts de recollida d'oli de cuina.
  • El servei de recollida de residus funcionarà sempre, sigui festiu o no.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem