La mobilitat a la Floresta, un repte a solucionar

La falta d'espai per vianants és una de les reivindicacions històriques dels veïns de la Floresta

La mobilitat a la Floresta, ja sigui relacionada amb els vianants, vehicles o transport públic; és una de les principals preocupacions dels florestans, tal com ha quedat patent durant el Consell de barri celebrat aquest 4 de febrer i on hi han participat una cinquantena de veïns. El debat sobre com s'ha d'ordenar tot plegat està obert, més encara quan mancances històriques del barri, com podia ser la pavimentació, s'estan solucionant.

La falta total d'espai pels vianants i les voreres inexistents, el servei del transport públic o carrers impracticables són alguns dels aspectes que cal posar-hi remei, segons els veïns. Ramon Piqué, president del Consell de barri, ha explicat que s'està a punt de constituir la Taula de la Mobilitat de Sant Cugat, on la Floresta hi tindrà veu per incidir en com ha de ser la mobilitat del barri. "Tot es parlarà a la Taula i s'haurà de fer amb participació de tots", ha detallat Piqué.

Carrers a sentit únic

L'avinguda Emeterio Escudero és de les més transitades del barri FOTO: Cedida

Durant el Consell de barri, Francesc Serra, sotsdirector de l'Àmbit de Gestió d'Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, també ha posat el debat damunt la taula: "Hem d'abordar ja la qüestió de passar carrers a sentit únic". "Per traumàtic que sembli, s'ha d'abordar", ha apuntat, posant com a possible exemple l'avinguda Emeterio Escudero.

A diferents veïns no els ha convençut la idea i han recordat que és el camí que uneix el barri amb l'Arrabassada i part de Sant Cugat. "És un carrer no una carretera, on s'hauria d'anar a 20 o 30 km/h i no a 70", ha apuntat Serra, que ha afirmat que, en qualsevol cas, tot es farà a través de la participació ciutadana: "Potser en el cas d'Emeterio Escudero no es podrà fer sentit únic. Els canvis s'han de fer amb el consens dels veïns".

Carrers impracticables

Pel que fa al capítol de carrers impracticables, el primer de la llista és el carrer de can Llobet, la pujada que va del pavelló a l'estació: molt pendent, estret, cotxes aparcats, sense espai per vianants... "És de tot menys un carrer on es pugui caminar", ha reconegut Ramon Piqué, que s'ha compromès en posar-hi remei: "No volem acabar l'any sense solucionar-ho".

La solució, segons el president, passa per treure l'aparcament pels cotxes per guanyar espai pels que van caminant: "Hi passa molta gent, nens, pares amb cotxets...". Així, fins que no es pugui plantejar una solució de més envergadura, l'aposta serà treure l'aparcament.

El transport públic

La CUP demana més freqüència de pas a la línia 3, l'única que connecta directament la Floresta i les Planes amb Sant Cugat FOTO: Artur Ribera

En relació al transport públic, un dels veïns ha mostrat el seu rebuig a la possibilitat que s'implanti el transport a la demanda, fet que l'Ajuntament està estudiant, tal com va explicar el TOT. Joan Puigdomènech, regidor de Medi Ambient, ha intervingut: "Només s'ha encarregat una proposta per saber si es milloraria el servei, però sense cap ànim d'implementar-ho".

Ramon Piqué ha reivindicat la millora del servei actual, recordant que les línies de bus que passen per la Floresta "no s'han modificat els últims anys" per adaptar-se al creixement del barri: "No pot ser".

En definitiva, molts reptes damunt la taula que s'hauran d'anar superant, segons totes les parts implicades, amb una participació ciutadana màxima. L'objectiu, principalment dels veïns, sembla clar: fer de la Floresta un entorn, pel que fa a la mobilitat, més segur i on els vianants siguin protagonistes de l'espai públic i no quedin relegats a un tercer terme, com denuncien que passa ara en favor dels vehicles.

El Consell de barri

Des del Consell de barri de la Floresta es va decidir engegar aquest procés participatiu FOTO: Artur Ribera

Aquest dijous, dia 4 de febrer, s'ha celebrat el primer Consell de barri ordinari de la Floresta, que ha servit, entre altres, perquè les comissions de treball fixessin els seus objectius. Crear un museu virtual del barri, un consell d'infants florestans o una xarxa d'espais culturals de la Floresta són algunes de les idees. El TOT farà els pròxims dies notícies detallades de cadascuna d'aquestes qüestions.

La remodelació de les 3 places, que a partir d'ara serà de dues (plaça del Centre i Pere Planes), ja que la del Pont del Diari "cau" del projecte després que tant veïns com tècnics qüestionessin si valia la pena remodelar-la a mitges, també ha estat un dels temes principals del Consell. El TOT també explicarà tots els detalls en notícies posteriors.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem