Sant Cugat negocia amb l'Àrea Metropolitana pel conflicte del bus urbà

L'Ajuntament de Sant Cugat va reclamar 20 milions pel transport a l'Àrea Metropolitana, que s'ha negat a pagar-ho

L'Ajuntament de Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona estan en un "procés de negociació" per desencallar el conflicte sobre la gestió del transport públic de la ciutat. Així ho han explicat fonts municipals al TOT Sant Cugat, que han detallat que l'objectiu és "millorar el servei d’autobús urbà". Cal recordar que l'Ajuntament va reclamar 20 milions d'euros a l'Àrea Metropolitana per no haver assumit la gestió del bus urbà els últims anys i que l'AMB va rebutjar pagar-ho. 

Més info: L'Àrea Metropolitana descarta pagar 20 milions d'euros a Sant Cugat pel transport urbà

Durant l'última sessió del Consell de l'Àrea Metropolitana, el vicepresident de la institució, Antoni Balmón, ja va anunciar que tenien previst iniciar trobades amb l'Ajuntament per afrontar el tema. En el mateix sentit es va expressar l'alcalde, Josep Maria Vallès: "Estem parlant amb l’Àrea Metropolitana per trobar una solució".

En el seu moment, el govern municipal de Sant Cugat no va descartar arribar fins als tribunals per sol·licitar aquesta quantitat.

L'origen de la disputa entre Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana

La disputa entre les dues administracions neix a partir del 2010, quan s'estableix que l'Àrea Metropolitana és la responsable del servei de transport urbà de les ciutats de la regió, inclosa Sant Cugat. L'Ajuntament de Sant Cugat es va responsabilitzar del contracte fins al 2018, quan es van esgotar totes les pròrrogues de la concessió. Des de llavors, el contracte del transport de bus urbà es troba en pròrroga forçosa i a l'espera que l'AMB faci una nova concessió. Una situació que, segons el Consistori, ha comportat perjudicis al servei.

Més info: Sant Cugat reclamarà 20 milions d'euros a l'AMB per no haver gestionat el transport

Durant tot aquest temps, l'Ajuntament de Sant Cugat ha assumit els costos del servei, però ara considera que l'ens supramunicipal se n'ha de fer càrrec. De fet, fa temps està a l'espera que l'AMB faci una nova licitació. Per això el govern de Junts i ERC va plantejar una reclamació de 20 milions d'euros, que es va oficialitzar en el ple municipal de març. 

En el seu moment, el govern municipal de Sant Cugat no va descartar arribar fins als tribunals per sol·licitar aquesta quantitat.

La resposta de l'Àrea Metropolitana

Des de l'Àrea Metropolitana no contemplen pagar cap indemnització. El Consell de l'AMB  del 28 de maig va aprovar fer un requeriment previ a la interposició d'un recurs contenciós-administratiu contra la decisió de l'Ajuntament de reclamar els 20 milions. És a dir, han sol·licitat oficialment a l'Ajuntament de Sant Cugat que declari nul l'acord del ple que sol·licitava la indemnització. Si no ho fa, ho portaran als jutjats.

El seu argument seria que, com que el contracte actual del transport urbà va ser iniciat per l'Ajuntament, l'Àrea Metropolitana no té cap obligació a fer-se'n càrrec. Seria en la nova concessió quan l'AMB ja ho assumiria. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem