L'Ajuntament de Sant Cugat abonarà 634.000 euros més pel servei d'autobús urbà aquest 2024. La ciutat acabarà pagant un total de 5,6 milions d'euros a Moventis, empresa concessionària del transport urbà, amb pròrroga forçosa des de 2018. Aquest increment correspon al pagament de factures pendents de 2024 i la revisió de preus de 2023 del servei de bus.
El Ple Municipal ha aprovat la modificació pressupostària per poder fer aquest nou pagament, amb els vots a favor del govern (Junts i ERC), PSC, PP, VOX i En Comú Podem i l'abstenció de la CUP. Cal recordar que l'Ajuntament de Sant Cugat ha exigit a l'Àrea Metropolitana de Barcelona que es faci càrrec del servei i faci la nova concessió, tal com marca la normativa.
Carles Brugarolas, tinent d'alcaldia d'Economia, ha explicat que aquests 634.000 euros afegits es deuen justament a les revisions de preu i que han considerat més adient pagar-ho aquest 2024 per deixar "la carpeta tancada". Els diners surten del pressupost de consums energètics d'equipaments municipals, que serà inferior al previst inicialment.
El conflicte entre l'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana
Aquest pagament arriba en un any polèmic pel que fa a la gestió del transport urbà. El 2010 es va establir que l'Àrea Metropolitana és la responsable del servei, però l'Ajuntament de Sant Cugat s'ha continuat fent càrrec del contracte a l'espera que l'AMB faci una nova concessió. Una situació que, segons el Consistori, ha comportat perjudicis al servei.
Durant tot aquest temps, l'Ajuntament de Sant Cugat ha assumit els costos del servei. En aquest context, el govern municipal de Junts i ERC va reclamar vint milions d'euros a l'Àrea Metropolitana pels pagaments de tots aquests anys. Però l'ens metropolità ho va rebutjar frontalment. Després d'aquest primer enfrontament, l'Ajuntament de Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona van iniciar un "procés de negociació" per desencallar el conflicte sobre la gestió del transport públic de la ciutat.
Així, el govern municipal espera resoldre aquesta qüestió i que finalment l'Àrea Metropolitana es faci càrrec del servei des del 2025 i que faci una nova concessió que permeti millorar el transport urbà. Una nova concessió que permeti renovar la flota, actualment amb alguns vehicles obsolets que pateixen més avaries, i redissenyar les línies per adaptar-les a la necessitat de la ciutat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.