L'Ajuntament de Sant Cugat instarà l'Àrea Metropolitana de Barcelona a, en cas d'implantar-se, no condicionar la targeta verda metropolitana de transport a la zona 1 del sistema tarifari integrat, sinó que aquesta s'implanti com un títol de transport que permeti viatjar en els serveis de transport públic que operen a tots els municipis que formen part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Igualment, Sant Cugat instarà a la Generalitat i al Govern espanyol a impulsar totes aquelles actuacions prioritàries i urgents per reduir els límits de la contaminació atmosfèrica que patim.
Així ho ha acordat el Ple municipal aquest 23 de gener, per unanimitat, davant el fet que l'AMB estigui estudiant implantar, de cara a la primavera-estiu 2017, la targeta verda metropolitana amb el propòsit de premiar les persones que canviïn definitivament el cotxe privat pel transport públic.
Amb tot, com ha explicat Èric Gómez (ERC-MES), aquesta targeta sols funcionaria per desplaçar-se per la zona 1 de transport, per la qual cosa, Sant Cugat en quedaria exclosa. "És una discriminació per a Sant Cugat", ha remarcat Gómez, proposant que "s'incorporin els municipis de l'AMB".
Per la seva part, Ramon Gutiérrez (ICV-EUiA) ha remarcat que es tracta d'una proposta que està en fase d'estudi i que "pot no aplicar-se". Amb tot, ha mostrat el suport de la formació, tot i que "creiem que s'ha d'abaixar els preus generals", ja que "és una discriminació per a molts ciutadans de l'AMB".
Per part de Convergència, Cristina Paraira ha explicat el suport de la formació en tant que "és una oportunitat de millora per als nostres ciutadans", recordant que "s'està estudiant", però que "falta posar fil a l'agulla, perquè són iniciatives que s'estan començant a treballar".
Àlvaro Benejam (PP) ha remarcat la necessitat de regular, i ha recordat que la seva formació ha demanat en moltes ocasions que "Sant Cugat sigui Zona 1". Igualment, Aldo Ciprian (Ciutadans) ha remarcat la necessitat de "fomentar el transport públic", qualificant, però, la mesura com a "insuficient". En aquest sentit ha afirmat que les condicions actuals del transport públic "no el fan atractiu".
Ignasi Bea (CUP-PC) ha qualificat la mesura com a "positiva i necessària, per millorar la qualitat de l'aire i la mobilitat", però també l'ha titllat d'"insuficient". "Mentre no hi hagi millora del transport públic, per molt que incentivis, és insuficient". Pere Soler (PSC) ha manifestat la "necessitat" d'impulsar el debat en aquest sentit a l'AMB.
Mireu les millors imatges del Ple Municipal.