Cal recordar que fa un any que l’empresa Valoriza va substituir l’empresa santcugatenca TMA com a empresa que es fa càrrec d’aquest serveis a la ciutat. Amb aquest nou contracte es posava fi a més de vint anys de servei d’aquesta empresa del grup Sánchez. La tinenta d'alcalde de Serveis Urbans Cristina Paraira ha destacat que els beneficis per al ciutat fruit de la nova concessió són diversos i variats. "Aconseguim una millor eficiència en la neteja dels carrers, mes velocitat, un estalvi d'aigua i gasoil i una manera més eficaç de planificar les rutes i recorreguts dels vehicles."
La concessió
L’adquisició dels nous vehicles és una de les millores incloses en la nova concessió municipal del servei de neteja viària i recollida de residus urbans. Valoriza, del grup madrileny Sacyr Vallehermoso, s’encarregarà de netejar els carrers de Sant Cugat i la recollida de la brossa dels contenidors durant 10 anys (del 2011 al 2021).
Què canviarà a la ciutat?
Segurament el factor més destacable atesa la situació econòmica és l’estalvi que el consistori fa contractant aquesta empresa. Un 11% menys de despesa és el que guanya la ciutat amb Valoriza respecte a TMA. Cada any l’Ajuntament paga 7,2 milions d'euros a aquesta filial de Sacyr. Altres avantatges de la nova maquinària segons explica l’Ajuntament és que és més silenciosa, consumeix menys combustible i emet menys CO2. El consum d’aigua a les màquines de neteja també es redueix un 40% i s’introduiran contenidors accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.
Pel que fa als efectes sobre el terreny, es renova la flota de vehicles. Hi haurà un total de 62 vehicles, dels quals 20 seran de recollides selectives i 42 de neteja viària. Entre aquests últims s’inclouen escombradores, fregadores, ruixadores, camions i rentacontenidors. Precisament els contenidors es renovaran totalment. S’instal·laran 2.109 per a recollides selectives (220 més que abans). D’aquests 260 seran de paper (blaus), 259 de vidre (verds), 260 d’envasos (grocs), 720 de rebuig (grisos) i 610 de brossa orgànica (marrons). Un dels canvis que ja es poden veure a la ciutat és la instal·lació de 60 minideixalleries per als petits residus com piles, CD i bombetes.
El cost de la jornada de presentació dels vehicles ha estat de més de 15.000 euros. Aquesta despesa l'assumeix Valoriza ja que entra dins el cànon que l'Ajuntament paga a l'empresa anualment.
Descarrega't el dossier