Els santcugatencs seguirem pagant dues zones per anar a Barcelona durant el 2012. Malgrat que la Zona 1 és un dels objectius tàctics des de fa temps del govern de la ciutat, la integració de Sant Cugat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona no resoldrà aquest tema a curt termini. Actualment hi ha municipis com per exemple Castelldefels que malgrat estar més allunyats geogràficament de la capital catalana que Sant Cugat gaudeixen de la Zona 1 dins del sistema tarifari integrat. Ara bé, els veïns d’aquests municipis paguen un recàrrec al rebut de l’IBI que fa possible que el transport públic ferroviari els sigui més barat.
“Dubto que l’Àrea Metropolitana deixi fer una excepció a Sant Cugat i li atorgui a la ciutat la Zona 1 sense cobrar aquest recàrrec a l’IBI.” Així de clar ho veu l’alcaldessa de la ciutat, Mercè Conesa, que, a més, ja ha revelat que el seu equip de govern no pensa incrementar més aquest impost de cara l’any que ve.
Els diners metropolitans
Sant Cugat com a membre del nou ens administratiu de l’Àrea Metropolitana ingressa a l’entitat 2’3 milions d’euros cada any. A hores d’ara no se sap ni quan tornaran aquest diners a la ciutat ni en forma de què. Conesa ha anunciat que una de les propostes que posaran sobre la taula és que es pugui cobrir el cost d’entrar a la Zona 1 amb aquest diners però veu difícil que això passi sense que s’apliqui l’esmentat augment al rebut de l’IBI.
La Conselleria a favor?
Mercè Conesa és de l’opinió que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat és del parer que la tarifació per zones s’ha d’ajustar a un sistema geogràfic. D’aquesta manera es pagaria més si la distància recorreguda en tren o autobús és més llarga com ja passa a molts països europeus. Vist des d’aquesta perspectiva troba lògic que Sant Cugat pagui menys que altres ciutat més allunyades. A tot això l’alcaldessa recorda que “estar a la Zona 1 no és gratuït i el transport s’ha de pagar.” En resum, fins que les normes del joc no canviïn (i no canviaran d’un dia per l’altre) tots els ciutadans dels municipis dins la Zona 1 paguen més IBI i això no passarà a Sant Cugat durant el 2012.
“Dubto que l’Àrea Metropolitana deixi fer una excepció a Sant Cugat i li atorgui a la ciutat la Zona 1 sense cobrar aquest recàrrec a l’IBI.” Així de clar ho veu l’alcaldessa de la ciutat, Mercè Conesa, que, a més, ja ha revelat que el seu equip de govern no pensa incrementar més aquest impost de cara l’any que ve.
Els diners metropolitans
Sant Cugat com a membre del nou ens administratiu de l’Àrea Metropolitana ingressa a l’entitat 2’3 milions d’euros cada any. A hores d’ara no se sap ni quan tornaran aquest diners a la ciutat ni en forma de què. Conesa ha anunciat que una de les propostes que posaran sobre la taula és que es pugui cobrir el cost d’entrar a la Zona 1 amb aquest diners però veu difícil que això passi sense que s’apliqui l’esmentat augment al rebut de l’IBI.
La Conselleria a favor?
Mercè Conesa és de l’opinió que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat és del parer que la tarifació per zones s’ha d’ajustar a un sistema geogràfic. D’aquesta manera es pagaria més si la distància recorreguda en tren o autobús és més llarga com ja passa a molts països europeus. Vist des d’aquesta perspectiva troba lògic que Sant Cugat pagui menys que altres ciutat més allunyades. A tot això l’alcaldessa recorda que “estar a la Zona 1 no és gratuït i el transport s’ha de pagar.” En resum, fins que les normes del joc no canviïn (i no canviaran d’un dia per l’altre) tots els ciutadans dels municipis dins la Zona 1 paguen més IBI i això no passarà a Sant Cugat durant el 2012.