La voluntat política no és nova. Fa anys que Molins, Sant Cugat i Cerdanyola rebutgen aquesta via però ara sembla que han posat fil a l’agulla i que instaran a la nova Àrea Metropolitana que esborri definitivament aquesta infraestructura que estava prevista des de 1976 al PGM. Aquest compromís ha quedat plasmat en un acord que els tres municipis han signat a Molins de Rei i que traslladaran a l’ens metropolità en breu.
Per què ara?
En opinió de l’alcalde de Molins de Rei, el socialista Xavier Paz, hi ha dues realitats que han alterat les circumstàncies del cas. “La declaració de Collserola com a Parc Natural i la creació de l’Àrea Metropolitana han creat un marc nou que hem d’aprofitar per desprogramar del tot el vial de cornisa.”
Segons l’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, “és l’actitud bel·ligerant dels tres municipis la que en fa possible la desafectació ja que considerem que tenim altres infraestructures que garanteixen la mobilitat entre aquests tres municipis.” El document que s’ha signat servirà per instar a l’Àrea Metropolitana (òrgan competent per modificar el PGM) a que canviï la previsió feta l’any 1976 per construir aquesta via que travessaria pel bell mig Collserola.
Si tot va com els tres batlles esperen, cap al mes de juny els ajuntaments podrien estar llestos per aprovar inicialment els canvis de planejament necessaris al respectius plens. Quan això sigui una realitat Sant Cugat s’haurà estalviar 12 quilòmetres de carretera dins el seu terme municipal a la zona inclosa dins el Parc Natural de Collserola. La totalitat del vial constava de 16 quilòmetres que naixien a Montcada i acabaven a Molins de Rei.