Sant Cugat tindrà un Pla de Mobilitat abans d’acabar l’any. Si més no aquesta és la intenció de l’equip de govern que pretén culminar d’aquesta manera un projecte que porta gairebé 7 anys de retard. El principi del final del Pla de Mobilitat serà un procés participatiu perquè la ciutadania es pronunciï directament i mitjançant Internet sobre el futur de la mobilitat de la ciutat. Al portal www. mobilitatsantcugat.cat s’ha penjat una enquesta virtual on tothom pot opinar sobre aspectes relacionats amb el transport, el trànsit i l’aparcament a la ciutat.
Adaptar la rambla Ribatallada per a dos sentits, posar més aparcaments públics, canviar la xarxa d’autobusos o fer fins a 38 quilòmetres nous de carrils bici són alguns dels punts que el govern municipal consulta per saber el grau d’acceptació que tenen. Dues de les preguntes també fan referència a la ronda Sud i a la seva necessitat de ser construïda. El test té 30 preguntes que es poden respondre en uns 15 minuts. El web està operatiu fins el dia 20 i el dia 27 hi haurà un taller sobre mobilitat a la Casa de Cultura on s’abordaran alguns dels temes plantejats a l’enquesta.
El perquè del retard
El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Puigneró, ha donat explicacions sobre perquè s’ha endarrerit tant aquest pla que es va començar a treballar poc abans de començar l’anterior mandat (2007). “Teníem un esborrany fet en un moment en que les condicions econòmiques eren molt diferents i vam veure que no era factible”. Puigneró no ha revelat els detalls ni d’aquell esborrany ni del que hi ha ara sobre la taula però sí ha reiterat que “no tindrà projectes irrealitzables” i que està redactat amb “pragmatisme econòmic”. Si tot va com el govern vol s’aprovarà inicialment el ple del mes de desembre tot i que ha admès que a aquestes altures ja no ve d’un mes.
Adaptar la rambla Ribatallada per a dos sentits, posar més aparcaments públics, canviar la xarxa d’autobusos o fer fins a 38 quilòmetres nous de carrils bici són alguns dels punts que el govern municipal consulta per saber el grau d’acceptació que tenen. Dues de les preguntes també fan referència a la ronda Sud i a la seva necessitat de ser construïda. El test té 30 preguntes que es poden respondre en uns 15 minuts. El web està operatiu fins el dia 20 i el dia 27 hi haurà un taller sobre mobilitat a la Casa de Cultura on s’abordaran alguns dels temes plantejats a l’enquesta.
El perquè del retard
El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Puigneró, ha donat explicacions sobre perquè s’ha endarrerit tant aquest pla que es va començar a treballar poc abans de començar l’anterior mandat (2007). “Teníem un esborrany fet en un moment en que les condicions econòmiques eren molt diferents i vam veure que no era factible”. Puigneró no ha revelat els detalls ni d’aquell esborrany ni del que hi ha ara sobre la taula però sí ha reiterat que “no tindrà projectes irrealitzables” i que està redactat amb “pragmatisme econòmic”. Si tot va com el govern vol s’aprovarà inicialment el ple del mes de desembre tot i que ha admès que a aquestes altures ja no ve d’un mes.