Sant Cugat acollirà una prova pilot per abordar les diferències d’aprenentatge amb les eines més punteres a sis escoles del municipi. La prova pilot, que té la finalitat d’estendre’s a tot Catalunya, pretén tractar trastorns de l’aprenentatge com el TDAH i la dislèxia des d’una nova perspectiva. Així ho ha assegurat l'alcaldessa, Mercè Conesa, durant la 1a Jornada Internacional sobre Diferències d’Aprenentatge, celebrada aquest dilluns, 1 de juliol, al Teatre-Auditori
El pla, impulsat per la Fundació Ricardo Fisas, la Generalitat i l’Ajuntament, començarà a funcionar a nivell local aquest setembre, per formar i capacitar el professorat en la detecció i abordatge de casos de nens i nenes amb diferències d’aprenentatge. La prova va en la direcció de reduir el fracàs escolar lligat a aquest factors i augmentar l’èxit escolar.
Conesa ha destacat ha assegurat que “l’educació és una de les prioritats d’aquest govern municipal i, també ho és, poder donar resposta a les necessitats educatives dels nens i nenes que pateixen trastorns de l’aprenentatge. A l’ensenyament, necessitem noves estructures, noves eines i un nou llenguatge per poder afrontar aquesta qüestió”. La directora general d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat de Catalunya, Alba Espot, també present a l'acte ha apuntat el compromís del Govern amb l’educació: “la Generalitat ha signat la Carta Europea del 2020, de lluita contra el fracàs escolar. Hem de tenir present que, a Catalunya, l’índex de fracàs escolar se situava entre el 25 i el 30%, una xifra que hem reduït notablement, també perquè hem fet un esforç de detecció i seguiment dels nens i nenes que tenen diferències d’aprenentatge”.
A l'acte també hi ha assistit el conseller de Natura Bissé, Joaquim Serra i la regidora d’Educació, Universitat i Família, Esther Salat, que ha volgut derstacar la transversalitat de la Jornada, que compta amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona, l’Hospital de Sant Joan de Déu i ADANA, entre altres.
El pla, impulsat per la Fundació Ricardo Fisas, la Generalitat i l’Ajuntament, començarà a funcionar a nivell local aquest setembre, per formar i capacitar el professorat en la detecció i abordatge de casos de nens i nenes amb diferències d’aprenentatge. La prova va en la direcció de reduir el fracàs escolar lligat a aquest factors i augmentar l’èxit escolar.
Conesa ha destacat ha assegurat que “l’educació és una de les prioritats d’aquest govern municipal i, també ho és, poder donar resposta a les necessitats educatives dels nens i nenes que pateixen trastorns de l’aprenentatge. A l’ensenyament, necessitem noves estructures, noves eines i un nou llenguatge per poder afrontar aquesta qüestió”. La directora general d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat de Catalunya, Alba Espot, també present a l'acte ha apuntat el compromís del Govern amb l’educació: “la Generalitat ha signat la Carta Europea del 2020, de lluita contra el fracàs escolar. Hem de tenir present que, a Catalunya, l’índex de fracàs escolar se situava entre el 25 i el 30%, una xifra que hem reduït notablement, també perquè hem fet un esforç de detecció i seguiment dels nens i nenes que tenen diferències d’aprenentatge”.
A l'acte també hi ha assistit el conseller de Natura Bissé, Joaquim Serra i la regidora d’Educació, Universitat i Família, Esther Salat, que ha volgut derstacar la transversalitat de la Jornada, que compta amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona, l’Hospital de Sant Joan de Déu i ADANA, entre altres.