El Col·lectiu Educació Viva Sant Cugat organitzava una cassolada davant de l'Ajuntament de Sant Cugat el dilluns 14 de març a la tarda. Una acció per mostrar el seu rebuig al model pedagògic de la futura dotzena escola de Sant Cugat.
Durant la concentració, que va començar a les 18.30 hores, es va llegir el manifest del col·lectiu. Un comunicat en què apunten que “les noves pedagogies i maneres d'educar han tornat a ressorgir d’entre les cendres, i cada vegada són més escoles, tant en l’àmbit públic com en el privat, que aposten per noves maneres d’entendre l’infant, la vida i, per tant, l’educació”.
Després d'un any de la creació del Col·lectiu Escola Viva Sant Cugat, recorden que la demanada és molt clara: “Una escola pública viva, activa i respectuosa a la ciutat”. És per això que consideren que “la dotzena escola és la gran oportunitat, i hem de dir que estem molt tristos i decebuts amb l’actuació del nostre Ajuntament i del Departament d’Ensenyament, que han obviat i ignorat profundament la nostra demanda i ens han intentat donar gat per llebre. No ens val, no ens serveix”.
En aquest sentit, apunten que “ni tan sols ens vam poder assabentar de la construcció d’aquesta escola a temps per a presentar-hi un projecte propi, ni tan sols es va demanar a la ciutadania la seva opinió en res, en un tema que pensem que és molt important, i amb un Ajuntament que s’omple la boca en participació”.
"Tenim 11 escoles, cada una amb el seu projecte i segur que moltes famílies satisfetes amb elles, però moltes no ho estem i demanem molt legítimament una escola que respongui a les nostres creences i necessitats. La diversitat enriqueix a tothom”, reivindiquen.
Amb la cassolada van voler mostrar el seu descontentament amb el model pedagògic que proposa aquesta dotzena escola, i demanen a les administracions que “reflexionin sobre com s’ha dut a terme aquest procés de la dotzena escola, que s’informin i es formin sobre el que vol dir una escola d’educació viva i activa i dels avantatges i bons resultats que té, i de l’enriquiment que suposa en una ciutat tenir un bon ventall de projectes pedagògics diversos”.