Aquest any i repetint les mateixes dinàmiques que els anys anteriors, l’escola Collserola, el Turó de Can Mates i la Ciutat d’Alba, han estat els tres centres educatius de la xarxa pública amb més demanda. Els tres equipaments tenen en comú el treball per projectes, per espais d’aprenentatge, la incorporació d’alguns elements de les metodologies de l’escola viva i setmanes monotemàtiques. Aquest fet confirma que cada vegada més les famílies santcugatenques opten per opcions que consideren més innovadores, avançades i respectuoses amb el nivell d’aprenentatge de cada alumne i que puguin assegurar que l’alumne pugui desenvolupar millor els seus punts forts.
A aquest ‘top five’ de les escoles amb més demanda també hi figuren l’Avenç i Thau, els dos centres educatius concertats i laics de la ciutat, que també treballen amb aquesta nova pedagogia més innovadora i amb la introducció de tecnologia en les edats més primerenques.
Centres per sumar-se al canvi
“Els canvis en les tendències de les preinscripcions no van tan lligats a la religiositat de les escoles, sinó a com s’adapten per ser escoles més innovadores”, apunta la regidora d'Educació, Esther Salat en referència a la falta de centres religiosos entre els més demandats. La titular d’Educació ha explicat que aquella escola que es posa les piles en aquest aspecte, té molta demanda. Un exemple “és La Farga, que van treure llibres i continguts i es van centrar en habilitats i aquesta escola ha mantingut la tendència”.
La política ha dit que algunes escoles “estan en aquest procés de canvi” i que quan l’oferta és més atractiva pedagògicament, les famílies hi opten independentment de si són religioses o no”.