El nou servei de neteja viària i recollida de residus podria funcionar a principis de 2025

Aquesta concessió és, a escala econòmica, la més important de l’Ajuntament, on destina 12,29 milions d'euros l'any

El nou servei de neteja viària i recollida de residus podria començar a funcionar durant el primer trimestre de l'any 2025. I és que, després d'haver vençut el termini per a la presentació d'ofertes aquest 13 de maig, són tres les empreses que opten a la prestació del servei de neteja viària i recollida de residus: Fomento Catalan de Construcciones y Contratas, Prezero i UTE Valoriza y Acciona

Després de l’estiu, es coneixeran els resultats de les propostes tècniques i econòmiques. Quan s'hagi avaluat la documentació presentada, es podrà emetre l'informe d’adjudicació del servei i traslladar-lo a l’aprovació del Ple municipal. Es preveu que això succeeixi durant el mes de desembre i que a principis de 2025 ja entri en funcionament el servei, que incorporarà notables millores i té un objectiu prioritari: adaptar-lo a les necessitats actuals de la ciutat. 

Aquestes millores es podran dur a terme gràcies a l’augment d’un 53% dels recursos econòmics que hi destinarà l’Ajuntament. Així doncs, el consistori passarà d'assignar 8 M€/any de la licitació del 2010 a 12,29 M€/any de la licitació actual. A més, s'incrementarà el nombre d’efectius i es durà a terme una ampliació, renovació i millora de la totalitat  de la maquinària (camions, escombradores...).

L'alcaldessa accidental i tinent d'alcaldia de Gestió Urbana, Cristina Paraira, ho ha explicat així: “És la nostra prioritat dotar el servei de neteja i recollida de residus de tots els recursos necessaris perquè Sant Cugat sigui una ciutat neta i sostenible. Sabem que és un dels temes que més preocupa la ciutadania. Estem en la recta final de la tramitació del nou contracte i, per tant, més a prop de disposar del servei que Sant Cugat mereix”.

Un nou contracte per a una ciutat que continua creixent

Cal tenir en compte que l’actual concessió es va adjudicar l’any 2010. Durant els últims catorze anys, la població santcugatenca ha crescut un 17%, ja que s'han expandit barris com Volpelleres i can Mates. L'Ajuntament vol tenir una ciutat més neta i avançar cap a la sostenibilitat en la gestió de residus municipal. Per aquest motiu, el nou contracte inclou més freqüències de neteja; més maquinària nova polivalent i eficient; nous equips específics per netejar zones concretes; augment en la neteja de pintades; un millor control del servei; un increment del nombre de contenidors de recollida selectiva per afavorir el reciclatge; plataformes mòbils al nucli antic vianantitzat; divisió de totes les bateries de contenidors en les cinc fraccions; eliminació dels contenidors soterrats; una recollida porta a porta; els compostadors comunitaris de les Planes, Sol i Aire i can Barata; un augment de punts de recollida d'oli de cuina; i un funcionament durant tots els dies de l'any, independentment de si es tracta de caps de setmana o de dies festius. 

Augmenten els recursos econòmics

La neteja viària i la recollida de residus és a concessió més important de l’Ajuntament de Sant Cugat en l'àmbit econòmic. De fet, el nou servei té un cost global de licitació de 130.696.121,44 € i està repartit en 4 lots. 

El primer lot consisteix a la neteja viària i la recollida i transport de residus. La durada del contracte és de deu anys i el cost de la licitació de 128.941.098,43 euros. El segon és de manteniment i neteja exterior de contenidors, amb una durada de tres anys i la possibilitat de prorrogar-lo durant dos anys més. El segon lot té un cost de licitació d'1.504.472,35 euros. Aquest lot té un component social, ja que està destinat exclusivament a empreses del tercer sector. 

El tercer lot està destinat a la neteja de pintades. La durada d'aquest contracte és de dos anys amb possibilitat de tres anys més de pròrroga. El cost de licitació del tercer lot és de 195.408,62 euros. Finalment, el quart lot està dedicat a la recollida i transport de fibrociment. La durada d'aquest contracte és de dos anys amb possibilitat de pròrroga tres anys més. El seu cost de licitació és de 53.142,04 euros.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem