Un centenar de persones s'ha reunit en una manifestació convocada per la Plataforma de Pensionistes de Sant Cugat amb l'objectiu de reivindicar una millor atenció i uns millors serveis per part de les entitats financeres, el dilluns 21 de febrer. La manifestació, així, ha recorregut els carrers de Sant Cugat i ha fet parada en diferents entitats financeres, amb la intenció de mostrar la seva disconformitat amb la digitalització de la banca privada.
🧓🏻👴🏻 La manifestació de @pensionistesSC, amb un centenar de persones, s'atura davant l'oficina de Deutsche Bank de la plaça dels Quatre Cantons per llegir un manifest #SantCugat pic.twitter.com/dYfAZc6rOB
— TOT Sant Cugat (@totsantcugat) February 21, 2022
Des del col·lectiu, han assenyalat que la ciutadania "va salvar la banca injectant-li milers de milions d'euros quan va esclatar la darrera crisi econòmica" i és per això que no entenen com les entitats financeres els hi han tornat "retallant personal, suprimint sucursals i empitjorant els seus serveis". A més, des de la plataforma han assenyalat que els pensionistes són els "més perjudicats".
En clau local els Pensionistes de Sant Cugat han assenyalat la falta d'entitats financeres en alguns dels barris santcugatencs: "Les Planes i La Floresta només disposen d'un caixer; Valldoreix ha passat de dues sucursals a una; Mira-sol no té cap sucursal, mentre que barris nous com Volpelleres tampoc no en tenen cap, ni tan sols un caixer. Finalment, la zona de l'avinguda de Cerdanyola s'ha quedat només amb un caixer, i perquè els veïns van protestar".
👴🏻🧓🏻 @pensionistesSC crítica a CaixaBank per tancar diferents oficines a #SantCugat, deixant alguns dels barris sense cap caixer automàtic #SantCugat pic.twitter.com/F1EIuptDGR
— TOT Sant Cugat (@totsantcugat) February 21, 2022
Amb tot això, la concentració del col·lectiu de pensionistes demana "revisar els protocols d'atenció pública, recuperant el tracte personal i amb una bona qualitat de servei". A més, la plataforma ha demanat "l'aprovació d'una normativa que asseguri l'atenció dels veïns que s'han quedat sense sucursal bancària operativa".
L'equip de govern busca solucions
L'Ajuntament de Sant Cugat, per la seva banda, es va reunir amb diferents representants de les entitats financeres, el divendres 18 de febrer, amb la intenció que l'impuls de la tecnologia i del procés de digitalització no produeixi una fractura digital que deixi una part de la població desconnectada. Amb això, Mireia Ingla (ERC Sant Cugat), alcaldessa de Sant Cugat, ha transmès a la Plataforma de Pensionistes de Sant Cugat les conclusions d'aquesta reunió.
Les entitats financeres, tot i assegurar que no es produeixen aglomeracions o formacions de cues de clients a les oficines de la ciutat en franges horàries concretes, van reafirmar el seu compromís d'atendre i donar un bon servei a la gent gran del municipi. És per això, que van assenyalar que han implementat mesures per millorar l'atenció mitjançant cites, ampliant els horaris o formant personal per atendre a les persones grans, entre altres.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.