Aquest dijous, 24 de març, fa un any de la tragèdia aèria als Alps francesos quan un avió de Germanwings s'estavellava posant fi a la vida de 150 persones. Una data tràgica que va moure la societat santcugatenca que es bolcava en les víctimes.
Tot i que en un primer moment es va saber que hi havia dos treballadors de la planta de Delphi Sant Cugat, i després 3 dones, relacionades amb l'escola Santa Isabel; dimecres, 25 de març, es va saber que en l'avió que feia el viatge entre Barcelona i la ciutat alemanya de Düsseldorf, viatjava un home soci del Junior Futbol Club i el dijous, 26 de març, una setena víctima, nascut a Sant Cugat i que residia a Rubí.
Aquest dijous, un any després de la tragèdia, les mostres de condol es repeteixen a la ciutat després que aquest mateix dimecres, 23 de març, les víctimes fossin homenatjades oficialment a l'aeroport d'El Prat. Els companys de les dos víctimes de Delphi han fet camisetes per recordar els companys, com han mostrat a través de les xarxes socials.
D'altra banda, durant el minut de silenci que es feia aquest dimecres, 23 de març, en record de le víctimes dels atemptat a Brussel·les, Cristina Paraira, tinenta d’alcalde de Presidència, va voler adreçar unes paraules a les famílies de les víctimes de l'accident aeri de Germanwins. "Estem vivint una setmana tràgica en molts sentits", lamentava. "Aquesta mateixa setmana fèiem un minut de silenci per les víctimes de l'accident a Freginals; lamentem les morts en els atemptats, i ja fa un any del desgraciat accident", detallava.
"Volem traslladar unes paraules d'acompanyament a les famílies que de segur que encara necessiten aquestes mostres de suport", deia Paraira.
Les últimes novetats sobre la investigació
El diumenge, 13 de març, els experts ratificaven que el copilot de l'avió tenia depressió severa i recomanaven poder trencar el secret mèdic. Ho feien després que l'Oficina d'Investigacions i Anàlisis per a la Seguretat de l'Aviació Civil a França (BEA) presentés el seu informe final sobre la tragèdia de l'avió de Germanwings, que va posar fi a la vida de 150 persones després d'estavellar-se als Alps.
Els experts ratifiquen la versió inicial que el copilot de l'aparell, Andrea Lubitz, va fer caure voluntàriament l'aparell i que estava malalt amb "símptomes d'una depressió severa". Segons l'informe, Lubitz va consultar diversos metges a partir del desembre del 2014, cap dels quals va avisar ni les autoritats d'aviació ni els seus caps a la companyia.
Per tot plegat, els experts recomanen poder revisar o trencar el secret mèdic en casos de pilots amb problemes psicològics. De fet, l'informe final dels experts desvela que un metge fins i tot va demanar a Lubitz que es tractés en un hospital psiquiàtric dues setmanes abans de la tragèdia.