Tal com va avançar el TOT, Sant Cugat posarà en marxa un nou sistema de recollida de voluminosos, cartó comercial, fracció vegetal i selectives especial amb l'objectiu d'avançar cap a una ciutat més sostenible, neta, saludable i compromesa amb la lluita contra el canvi climàtic. Aquest servei entrarà en marxa quan s'adjudiqui el nou contracte de gestió d'aquests serveis, que l'Ajuntament ha de licitar pròximament.
El nou contracte també inclourà la gestió del Punt Verd del centre, del Mini Punt Verd del mercat de Torre Blanca i el Punt Verd Mòbil, incloent-hi el manteniment interior i exterior de les instal·lacions, el control tècnic-sanitari dels punts verds i la gestió dels residus dipositats. El contracte global tindrà un preu de sortida de 906.813,83 euros per any, amb una inversió afegida d'obres de millora de 306.414,17 euros. Serà per a 4 anys, més dos anys de pròrroga.
Com es farà la recollida de residus
El servei de recollida de residus voluminosos inclourà la recollida, càrrega i transport fins al centre de tractament designat per l'Ajuntament de qualsevol residu voluminós que hi hagi a la via pública. Es realitzaran dos tipus de serveis, un servei ordinari de recollida domiciliària i comercial sectoritzada amb una freqüència mínima de dos dies per setmana al nucli urbà. Aquest servei, gratuït, està destinat a particulars que hauran de dipositar el dia corresponent i a l'hora indicada els voluminosos al costat de la bateria de contenidors més propera.
Tanmateix, també funcionarà un servei de recollida domiciliària de forma concertada, destinat especialment per a la gent gran i persones amb mobilitat reduïda. El servei serà gratuït per a aquests col·lectius.
El servei de recollida i transport del cartró comercial conviurà amb el de recollida domiciliària de paper i cartró al nucli que realitza actualment una altra empresa. El servei inclou la recollida, càrrega i transport del cartró comercial de tot el municipi fins al centre de tractament. S'exclouran les zones industrials i aquelles que no tinguin activitat comercial.
Un altre servei que es modificarà és el de recollida, càrrega i transport de la fracció vegetal llenyosa fins al centre de tractament. Aquesta recollida es realitzarà mitjançant sacs d'1m3 prèviament dipositats a la via pública. Als districtes es mantindrà el servei de recollida porta a porta setmanalment.
Finalment, el contractista realitzarà el servei de recollida de piles, ampolles de cava i fluorescents als comerços.
Obres d'adequació de la deixalleria
A la deixalleria del centre es crearan dues noves àrees, es reorganitzaran els espais interiors de la nau i s'instal·larà una pèrgola a l'exterior de la nau per emmagatzemar diferents tipus de residus. A la zona exterior es crearà un hort urbà, una voladís per gallines, una zona de compostatge i jocs infantils. En aquests espais es faran tallers, exposicions i xerrades sobre diferents temes com la jardineria ecològica, compostatge, reparació de petits electrodomèstics o reutilització d'ampolles de plàstic, entre d'altres.