L'Ajuntament de Sant Cugat estudiarà un possible canvi en la forma de gestió del cementiri municipal per cercar la fórmula més eficient i sostenible. Mentrestant, l'Ajuntament ha aprovat la segona continuïtat en la prestació del servei del cementiri per part de l'empresa Gestió Integral de Cementiris Nomber (del grup Áltima).
El Ple Municipal ha aprovat la continuïtat del servei amb els vots a favor del govern de Junts i ERC, PSC, PP, CUP i En Comú Podem, mentre que Vox s'ha abstingut.
Set anys amb la concessió caducada
Aquesta empresa és la responsable del cementiri des del 1997, quan va guanyar el concurs per vint anys. La concessió va caducar el 2017 i, des de llavors, s'han fet les cinc pròrrogues anuals permeses per llei i ara s'impulsa la segona continuïtat en la prestació. L'actual tindrà una durada màxima de fins a l'1 de juliol de 2026 o fins que s'acordi el model de gestió i es resolgui una nova licitació. En aquest sentit, des d'En Comú Podem ha posat sobre la taula la possibilitat de municipalitzar la gestió del cementiri.
Entre les funcions de l'empresa concessionària hi ha el manteniment de l'espai i les construccions funeràries, la construcció de blocs de nínxols, les noves urbanitzacions del cementiri, la gestió dels lloguers de nínxols i el cobrament dels preus públics.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.