Coneixen a la perfecció les plantes i les flors, saben donar bons consells perquè les plantes visquin i llueixin durant molt temps. El secret? Ser uns apassionats de la seva professió i viure-la amb la mateixa estima que el primer dia.
Fa 35 anys que els rubinencs Carlos i Jorge Liñán es dediquen al món dels mercats ambulants. Una professió que no els ve de família, però que hi van entrar gràcies als seus pares, que es dedicaven al transport de plantes i flors.
Des de llavors, cada setmana omplen els mercats de Sant Cugat, Rubí, Terrassa, l'Hospitalet de Llobregat i Bellvitge amb les seves flors. A Sant Cugat van començar amb una parada petita a la plaça de Sant Pere. Poc després, els van canviar al costat de l'entrada de mercaderies del Mercat Pere San. Ubicacions que, com ells mateixos expliquen, "no eren les millors".
Després de la remodelació de la plaça d'Octavià, els germans Liñán van ser traslladats just a la cantonada de la plaça, on conflueix amb el carrer de Santiago Rusiñol. Un espai gran i que llueix molt més i en el qual "estan molt bé".
Reconeixen que la vida d'un professional de mercat ambulant és "dura, però, en el fons, agradable. Perquè tractes amb molta gent i cada dia coneixes gent diferent. A més, a cada poble, la gent té un perfil diferent i això ens agrada molt".
Pel que fa al perfil santcugatenc, afirmen trobar-se "molt a gust. Aquí, a la gent els agraden molt les plantes i hi ha més consum".
Sigui amb fred o calor, els germans Liñan munten i desmunten la seva parada cada dia a primera hora del matí. Per endavant els queda una jornada en la qual vendran la flor estrella de la temporada, com ara a l'hivern, que és el ciclamen; o assessoraran algú sobre una planta en concret. Pel que fa a les plantes estrella de cada temporada, expliquen que hi ha modes, com en tot. Si bé fa uns anys el que més es venien eren els potos, ara no hi ha una única planta estrella.
Diuen que un dels secrets perquè les plantes durin més és parlar amb elles i tractar-les amb estima. Sigui cert o no, el que està clar és que els germans Liñán han fet servir aquesta fórmula per tirar endavant el seu negoci. "Intentem fer-ho el millor possible i donar la millor qualitat possible. Al públic l'has de tractar bé".