Els veïns dibuixen el futur de l'avinguda de Baixador

L'avinguda de Baixador estarà urbanitzada el 2019, després que es retiressin les torres d'alta tensió a finals de 2015

L’EMD de Valldoreix, conjuntament amb l’Ajuntament de Sant Cugat, ja ha engegat el procés per definir com serà l’avinguda del Baixador, que s'urbanitzarà el 2019 després de la retirada de les torres d'alta tensió a finals de 2014. Per això, les administracions han anat recollint informació a través de trobades i reunions personals amb veïns, que han posat de manifest les seves prioritats.

Una via vertebradora pel barri que dinamitzi l'activitat social i amb prioritat pels vianants són dos aspectes essencials pels veïns, així com el fet de convertir-ho en una via amb jardins i arbres. La plantació d'arbres i de zones enjardinades també són dues demandes veïnals. D'altra banda, hi ha aspectes que encara s'han de determinar, com si el carrer serà d'un o dos sentits o si hi haurà espai per aparcament.

Una de les preocupacions dels veïns, per això, és l’estat de l’avinguda de Baixador fins que no s’urbanitzi. I és que el pols, el fang, la poca il·luminació o l’alta velocitat d’alguns cotxes que hi passen són aspectes negatius que fa temps denuncien alguns ciutadans de l'entorn. L’EMD de Valldoreix s’ha compromès a abocar clorur càlcic al carrer per compactar la terra i a augmentar l’enllumenat públic en determinades zones. A més, repararà els sots en aquesta via de terra.

Carrer emblemàtic

L'avinguda de Baixador és una via de dos quilòmetres que travessa Valldoreix i Mira-sol. Un dels carrers principals d'aquesta zona de Sant Cugat i que no s'ha pogut urbanitzar fins ara per la presència de les torres d'alta tensió, que es van retirar a finals de 2014. "És un carrer emblemàtic i important de Valldoreix i que serà un carrer com cal", destacava fa unes setmanes el president de l'EMD de Valldoreix, Josep Puig.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme de Sant Cugat, Damià Calvet, va explicar fa unes setmanes l'inici del projecte d'urbanizació, que hauria de culminar el 2019. Durant aquest 2016 s'acabarà el procés de participació, el 2017 s'aprovarà el projecte i el 2018 haurien de començar les obres.

"S'hauria de definir un model de carrer pacificat, amb velocitat limitada a 30, doble carril i amb una zona enjardinada gran per poder passejar", va apuntar Puig. "És una via molt estructurant de tot Valldoreix i de la ciutat perquè és molt recta, molt llarga... Però això no vol dir que l'haguem de convertir en una via que només serveixi als interessos de la mobilitat. Ha d'estar pensada més pels vianants i les cases que pels cotxes", comentava per la seva banda Damià Calvet.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem