L’espai protagonista a la Setmana de la Ciència de l’escola L’Olivera

El centre educatiu programa 35 tallers experimentals i xerrades divulgatives per acostar la recerca als 464 alumnes

L’espai és el tema d'estudi de la Setmana de la Ciència que acull l'escola L'Olivera. Més d’una trentena de professors universitaris, investigadors de centres de recerca i professionals del món de l’empresa, la majoria pares i mares de l’escola i famílies voluntàries, realitzaran 35 tallers amb l'objectiu d'acostar la recerca científica als 464 alumnes de l’escola de totes les etapes educatives, des dels 3 als 12 anys. El centre educatiu, situat a Can Volpelleres, ha organitzat, entre d’altres activitats, un taller per observar el pas visible de l'Estació Espacial Internacional a la nit i fora de l'horari lectiu.

A més i durant la setmana que s'està allargant des d'aquest dilluns, 23 al divendres, 27 de febrer, els alumnes també estan treballant altres àrees com la microbiologia, la medicina, la química, la genètica, l'arquitectura i la biodiversitat marina. Aquesta és la 4a edició de la Setmana de la Ciència que té per objectiu apropar el món de l’astronomia als infants. Per això el vestíbul de l’equipament està decorat amb el sistema solar exposat a escala, les constel·lacions, un Time Line dels viatges espacials des del 1949 al 2004, diverses maquetes de vehicles espacials, tots ells elaborats pels alumnes de l’escola.

Setmana de la Ciència
La Setmana de la Ciència és un ‘Projecte de Centre’ organitzat conjuntament amb mares i pares de l’escola, que s’integra dins l’horari lectiu. Els tallers que s’organitzen són activitats participatives que pretenen fomentar la curiositat dels infants, el pensament crític, la creativitat i la motivació. La Setmana de la Ciència és una activitat consolidada dins el calendari escolar de L’Olivera i inclou fomentar l’experimentació i el mètode científic en l’aprenentatge.

La Setmana de la Ciència és possible per la participació d’investigadors, professors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF), l'Associació Astronòmica Sant Cugat-Valldoreix (AASCV) i l‘Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), que han adaptat la seva recerca als alumnes d’infantil i primària mantenint l’essència de la recerca en l’àmbit professional.

 
Comentaris

Destaquem