Llegeixo en aquest web que l'enginyer de camins, canals i ports Albert Serratosa diu que “200.000 habitants ben organitzats estarien bé a Sant Cugat”. Totalment d'acord, organitzats com en els nínxols del cementiri hi caben 200.000 i potser un milió i tot. No tinc el plaer de conèixe'l, però es veu que Serratosa ha participat en tots els dissenys urbanístics de Catalunya i va ser director del Pla General Metropolità de 1976, que va ser el dibuix urbanístic que ha tingut Sant Cugat com a guió de creixement des de llavors. Ara començo a entendre moltes coses i perquè Catalunya, juntament amb el País Valencià, s'ha convertit en l'epicentre mundial del toxto amb capital a Sant Cugat.
A Sant Cugat ens hem carregat hectàrees de camp (però hem salvat Torrenegre! Visca!) per fer habitatges per fantasmes a Volpelleres o Can Mates. Aquesta és l'herència de l'amic Serratosa, que ara vol triplicar la població de Sant Cugat i convertir la ciutat, cito textualment, en el “nou centre de creixement de tota l’Àrea Metropolitana” ja que el seu objectiu és descongestionar Barcelona. Fantàstic, descongestionem Barcelona però els fotem tots a Sant Cugat. Ell en deu saber molt més, però jo 200.000 persones no les vec aquí. Les infraestructures (carreteres, aparcaments...) i els serveis (comerços, policia, salut...) no estan preparats per assumir aquesta quantitat de gent.
Es podran desdoblar tots els carrils de les afores, però el centre no es pot tocar a no sé que es tirin edificis a terra. No m'imagino com seria el trànsit a les cinc de la tarda a rambla Ribatallada amb 200.000 santcugatencs. També podria ser que, com que l'objectiu és que Sant Cugat sigui la nova Barcelona, es viantitzés tot el centre (Lluís Companys, Francesc Macià, rambla Ribatallada, rambla del Celler). Llanço una idea, podríem aparcat tots els santcugatencs a Rubí i venir a Sant Cugat caminant, ja que seria tota la ciutat peatonal. La primera de Catalunya, amb un parell de collons.
Més enllà de la realitat que aquí no hi cabem 200.000 persones, vull comentar alguna de les altres afirmacions d'Albert Serratosa. Es veu que troba necessari per Sant Cugat foradar Collserola per fer-hi uns quants túnels més perquè acabi sent un bon formatge Gruyère. Ara ja s'està fent el túnel d'Horta (que era necessari) pel transport ferroviari i que facilitarà molt la vida als habitants de Cerdanyola. Ja de pas haguessin pogut aprofitar el forat per fer-hi passar els cotxes, però aquest és un altre tema. Més que fer quatre o cinc túnels més, li proposo a l'amic Serratosa que es carregués tot Collserola i que el Vallès ja no fós el Vallès si no el Planès.
Segueix @bernatbella a twitter
A Sant Cugat ens hem carregat hectàrees de camp (però hem salvat Torrenegre! Visca!) per fer habitatges per fantasmes a Volpelleres o Can Mates. Aquesta és l'herència de l'amic Serratosa, que ara vol triplicar la població de Sant Cugat i convertir la ciutat, cito textualment, en el “nou centre de creixement de tota l’Àrea Metropolitana” ja que el seu objectiu és descongestionar Barcelona. Fantàstic, descongestionem Barcelona però els fotem tots a Sant Cugat. Ell en deu saber molt més, però jo 200.000 persones no les vec aquí. Les infraestructures (carreteres, aparcaments...) i els serveis (comerços, policia, salut...) no estan preparats per assumir aquesta quantitat de gent.
Es podran desdoblar tots els carrils de les afores, però el centre no es pot tocar a no sé que es tirin edificis a terra. No m'imagino com seria el trànsit a les cinc de la tarda a rambla Ribatallada amb 200.000 santcugatencs. També podria ser que, com que l'objectiu és que Sant Cugat sigui la nova Barcelona, es viantitzés tot el centre (Lluís Companys, Francesc Macià, rambla Ribatallada, rambla del Celler). Llanço una idea, podríem aparcat tots els santcugatencs a Rubí i venir a Sant Cugat caminant, ja que seria tota la ciutat peatonal. La primera de Catalunya, amb un parell de collons.
Més enllà de la realitat que aquí no hi cabem 200.000 persones, vull comentar alguna de les altres afirmacions d'Albert Serratosa. Es veu que troba necessari per Sant Cugat foradar Collserola per fer-hi uns quants túnels més perquè acabi sent un bon formatge Gruyère. Ara ja s'està fent el túnel d'Horta (que era necessari) pel transport ferroviari i que facilitarà molt la vida als habitants de Cerdanyola. Ja de pas haguessin pogut aprofitar el forat per fer-hi passar els cotxes, però aquest és un altre tema. Més que fer quatre o cinc túnels més, li proposo a l'amic Serratosa que es carregués tot Collserola i que el Vallès ja no fós el Vallès si no el Planès.
Segueix @bernatbella a twitter