L'anomenada Anella Verda, el carril bici que s'estén per Francesc Moragas, Rius i Taulet i Lluís Companys, va ser col·locada el darrer mandat. En el seu moment va suscitar força polèmica per la limitació al trànsit, alhora que va ser celebrat pels col·lectius que apostem per un canvi vers una mobilitat pacificada i no contaminant.
Ara fa uns dies hem vist com les pilones que milloren la seguretat dels ciclistes (col·locades tan sols fa 4 mesos) han sigut retirades pel nou govern de la mà, literalment, a més, del propi alcalde. Una actuació que, asseguren, té un informe que l'avala, ja que els vehicles d'emergència han de poder-hi passar. El que ens preguntem és: no eren les pilones flexibles com per permetre el pas d'aquests vehicles? Seguint aquesta lògica, què passa amb els carrers on, d'haver-hi trànsit, és impossible que circuli un vehicle d'emergències, ja que té aparcament a banda i banda?
Hi ha una sèrie de qüestions que no s'acaben d'entendre i, per això, l'Anella Verda torna a estar al centre del debat com a primera acció del nou govern de Junts i ERC. Bé, segona, ja que la primera va ser una bona pujada de sous.
Al nostre parer, caldria ser més ambiciosos i plantejar la pacificació sencera de l'àmbit dels Quatre Cantons. Volem que el centre sigui un espai de veritat per vianants, bicicletes i VMP, i avançar cap a una ciutat més neta i menys contaminant. Per salut i per compromís amb el medi ambient, hem de reduir al màxim l'ús del cotxe a les nostres ciutats.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.