Teletreball, nous protocols i formes d'organització, plans de contractació que ha calgut paralitzar i de retribució modificats, acomiadaments no previstos i molta, molta comunicació. Els departaments i serveis de recursos humans han esdevingut claus en la gestió de les conseqüències econòmiques sobre les persones de la crisi més gran sanitària de la nostra història recent.
En temps rècord hem hagut d'implementar polítiques inèdites i idear marcs de relació que permetessin superar els reptes d'organització sobrevinguts a l'empresa. Com motivar una plantilla que ha estat confinada a casa? O com mantenir el compromís de treballadors afectats per situacions personals duríssimes?
La resposta a aquestes i altres preguntes no és altra que la confiança, valor primogènit dels recursos humans. És l'hora d'empreses més humanes, que personalitzin la relació i cuidin el benestar emocional de la plantilla. Treballar en remot és molt més que una sortida a una situació d'emergència. Estem obrint una finestra d'oportunitat per avançar en la tan necessària conciliació de la vida laboral, personal i familiar.
Fomentar que una part de la jornada es treballi de forma no presencial, flexibilitzar les hores d'entrada i sortida a la feina o oferir a la plantilla la possibilitat d'intercanviar torns en funció de les necessitats personals, entre altres accions, no suposen un cost afegit i en canvi incrementen la productivitat, milloren la reputació de l'empresa i la seva marca ocupadora. Les professionals, directives i empresàries d'ADE Vallès fem aquest camí. Sabem que són mesures que, junt amb la implementació de plans d'igualtat, satisfan i motiven les persones tot acostant-nos a una societat més igualitària.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.