Les emissions de gasos dels vehicles són els responsables de gairebé la meitat dels contaminants del nostre país. Això vol dir que, incidint de forma important en el transport, podem obtenir millores significatives en aquest apartat.
L’arribada del carril VAO (taxi, bus i vehicles amb 3 o més ocupants) a la C-58 suposa que aquests cotxes es podran estalviar un tram de grans cues en aquesta autopista i, per tant, es prioritza el que en temps de crisi i, també des del punt de vista mediambiental, és més necessari. La meva sorpresa, del tot positiva, ha estat rebre la notícia que també servirà pels cotxes anomenats de baix consum. Dièsel o benzina que gasten molt poc, híbrids i elèctrics. L’enhorabona més sincera a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
Ja us vaig comentar en un anterior article el bon encert a l’hora de bonificar els peatges metropolitans com els Túnels de Vallvidrera i la barrera de Les Fonts entre d’altres. Si disposes d’un vehicle de baix consum (al mercat n’hi ha de 12.000 euros en amunt) i ets usuari habitual, tens un descompte del 60%!!! fet que suposa, per exemple, a Túnels de Vallvidrera, que si has de pagar els 4 euros que val el peatge, només n’acabis pagant 1,60 euros. Pocs cotxes passen amb 3 o més ocupants, però si és el cas, de dilluns a divendres, no pagareu peatge si acumuleu les 3 condicions.
Info i condicions de bonificacions i quins cotxes compleixen els requisits a: Ecoviat.
Sincerament, amb la crisi, les coses es veuen diferents que fa uns anys i val la pena ajudar a la butxaca i al medi ambient. Normalment mai personalitzo, però us poso d’exemple el meu dia a dia. Per anar a treballar cada dia no puc fer ús del transport públic i utilitzo el vehicle particular. Té 82 cv i 7 anys d’antiguitat. Gasta de mitjana 5,1 litres (això diu l’ordinador a bord). Passo dos cops cada dia pel peatge de Les Fonts i, com a usuari habitual, tinc la bonificació del 30%. El cotxe ja s’acosta als 250.000 km i en pocs mesos el canviaré. Triaré, probablement, un model amb els mateixos cavalls i que gasta de mitjana 3,4 litres als 100 i 13.000 euros posat al carrer. Per usuari habitual i cotxe de baix consum, tindré bonificat el 60% i, alguns dies que vaig amb la família no pagaré peatge, doncs serà vehicle amb 3 o més ocupants. Quan agafi la C-58, a més a més, podré passar pel carril VAO. Entre l’estalvi de combustible i de peatge, he comptat que suposa el 35% de la quota que pagaré pel cotxe.
Penseu-hi, la butxaca i el medi ambient us ho agrairan.
L’arribada del carril VAO (taxi, bus i vehicles amb 3 o més ocupants) a la C-58 suposa que aquests cotxes es podran estalviar un tram de grans cues en aquesta autopista i, per tant, es prioritza el que en temps de crisi i, també des del punt de vista mediambiental, és més necessari. La meva sorpresa, del tot positiva, ha estat rebre la notícia que també servirà pels cotxes anomenats de baix consum. Dièsel o benzina que gasten molt poc, híbrids i elèctrics. L’enhorabona més sincera a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
Ja us vaig comentar en un anterior article el bon encert a l’hora de bonificar els peatges metropolitans com els Túnels de Vallvidrera i la barrera de Les Fonts entre d’altres. Si disposes d’un vehicle de baix consum (al mercat n’hi ha de 12.000 euros en amunt) i ets usuari habitual, tens un descompte del 60%!!! fet que suposa, per exemple, a Túnels de Vallvidrera, que si has de pagar els 4 euros que val el peatge, només n’acabis pagant 1,60 euros. Pocs cotxes passen amb 3 o més ocupants, però si és el cas, de dilluns a divendres, no pagareu peatge si acumuleu les 3 condicions.
Info i condicions de bonificacions i quins cotxes compleixen els requisits a: Ecoviat.
Sincerament, amb la crisi, les coses es veuen diferents que fa uns anys i val la pena ajudar a la butxaca i al medi ambient. Normalment mai personalitzo, però us poso d’exemple el meu dia a dia. Per anar a treballar cada dia no puc fer ús del transport públic i utilitzo el vehicle particular. Té 82 cv i 7 anys d’antiguitat. Gasta de mitjana 5,1 litres (això diu l’ordinador a bord). Passo dos cops cada dia pel peatge de Les Fonts i, com a usuari habitual, tinc la bonificació del 30%. El cotxe ja s’acosta als 250.000 km i en pocs mesos el canviaré. Triaré, probablement, un model amb els mateixos cavalls i que gasta de mitjana 3,4 litres als 100 i 13.000 euros posat al carrer. Per usuari habitual i cotxe de baix consum, tindré bonificat el 60% i, alguns dies que vaig amb la família no pagaré peatge, doncs serà vehicle amb 3 o més ocupants. Quan agafi la C-58, a més a més, podré passar pel carril VAO. Entre l’estalvi de combustible i de peatge, he comptat que suposa el 35% de la quota que pagaré pel cotxe.
Penseu-hi, la butxaca i el medi ambient us ho agrairan.