Durant tota la setmana els mitjans es van omplir d’anuncis per promocionar els súper descomptes que oferien els comerços... semblava que s’acabés el món. No només les grans superfícies van engalanar els seus aparadors de promocions, sinó que, com vam poder veure, el petit comerç també s’hi va afegir.
De fet, és el més lògic... si els grans ho fan, els petits també, perquè si no queden enrere i perden una bona oportunitat. I això em sembla raonable. Ara bé, les coses s’han de fer amb certa lògica... cal que una peixateria celebri el Black Friday oferint 1 kg de gambes a 9,99 euros? De veritat? És normal que en el món en què vivim les grans tradicions d’altres països s’adoptin a tot arreu.
Ara bé, també cal recordar que als Estats Units, d’on ve aquesta tradició, el Black Friday té una lògica, i és que arriba després del dia d’Acció de Gràcies, ara que... potser ho celebrarem aquí un dia i tot. El que vull dir és que d’aquí a dos dies comença la campanya de Nadal, i ja ens bombardejaran prou amb ofertes i promocions per incentivar el consumisme!