Cada dia sentim dades sobre com esta afectant la crisi als diferents sectors de l’economia, al comerç, pèrdua de llocs de treball, baixada del consum, tancament d’establiments, guerra de preus, rebaixes encobertes, promocions escandaloses i un llarg etc... Però? Què fa el comerç per sortir d’aquest bucle en el que esta immersa l’economia? Seguir la tendència de més ofertes i promocions?
Doncs no, es el moment de reaccionar i aprofitar les possibles oportunitats que hi ha a l’abast. Cada dia augmenten les vendes per Internet i prenen quota de mercat al comerç, està preparat el sector per entrar en aquest nou mercat? Les xarxes socials augmenten cada dia la capacitat de promoció dels negocis locals, però els establiments de la nostra ciutat ho estan fent? Està prou format el comerç? Tenen les botigues el millor aspecte possible i els aparadors capten la màxima atenció dels vianants? Quan s’obren les botigues cada matí es fa amb energia i amb prou motivació per contagiar d’optimisme als clients que entren?
Ara al comerç li toca mirar-se cada matí al mirall i fer-se aquestes preguntes i unes quantes més, si les respostes no son adequades, cal prendre mesures, cal espavilar i formar-se en les matèries adequades als nous temps, omplir-se cada matí d’optimisme i no esperar que entri un client per la porta, ara cal anar a buscar-los allà on estigui.
Doncs no, es el moment de reaccionar i aprofitar les possibles oportunitats que hi ha a l’abast. Cada dia augmenten les vendes per Internet i prenen quota de mercat al comerç, està preparat el sector per entrar en aquest nou mercat? Les xarxes socials augmenten cada dia la capacitat de promoció dels negocis locals, però els establiments de la nostra ciutat ho estan fent? Està prou format el comerç? Tenen les botigues el millor aspecte possible i els aparadors capten la màxima atenció dels vianants? Quan s’obren les botigues cada matí es fa amb energia i amb prou motivació per contagiar d’optimisme als clients que entren?
Ara al comerç li toca mirar-se cada matí al mirall i fer-se aquestes preguntes i unes quantes més, si les respostes no son adequades, cal prendre mesures, cal espavilar i formar-se en les matèries adequades als nous temps, omplir-se cada matí d’optimisme i no esperar que entri un client per la porta, ara cal anar a buscar-los allà on estigui.