Un camí escolar segur és el recorregut que poden utilitzar les nenes i nens, tant a l’anada com a la tornada de l’escola. Ha de ser un entorn segur, i que aporti altres beneficis als seus usuaris, més enllà del simple fet de traslladar-se. Aquest ha d’estar senyalitzat adequadament i ha de coincidir amb els recorreguts que porten als punts neuràlgics de la població (estacions de transport públic, zones d’estudi, equipaments esportius).
Els beneficis dels camins segurs són molts. Més seguretat al voltant de les escoles, potenciar l’accés a l’escola utilitzant hàbits saludables i fomentar el transport públic.
A la Floresta, l’escola pública està allunyada del centre, fent que els camins escolars tinguin una importància cabdal. Ja fa temps que l’AMPA de l’escola demana aquests camins segurs. Fa gairebé tres anys que a partir de les demandes i propostes de l’AMPA es va arranjar el camí de Can Pagan per tal de guanyar en seguretat.
Posteriorment, s'ha continuat demanant que el camí segur s’eixampli des de diferents punts del barri, i així ho ha fet saber en diferents instàncies, des dels consells de barri fins al mateix Ajuntament.... Ara, a partir de les comissions de treball del Consell de Barri, aquest tema també s’està treballant.
Concretament se n’ha parlat a la comissió educativa de barri i a la comissió de mobilitat. Propostes com l’arranjament de la baixada de Can Llobet, la instal·lació d’un semàfor a la rotonda de la carretera de Vallvidrera, la senyalització de camí escolar al Camí de Can Pagan...
Els camins escolars segurs a la Floresta, sens dubte, hauran de comunicar l’escola amb tres espais centrals: la plaça del centre, el Centre Sociosanitari (passant pel pont del Diari) i la zona de l’estació de la Floresta dels FGC. D’aquesta manera, quedaran comunicats amb l’escola, estacions de tren i autobús, l’equipament esportiu i Centre Obert de Can Llobet, i esperem que aviat, amb la zona de biblioteca i estudi del Centre Sociosanitari.
D’aquesta manera, no només les famílies i els infants podran anar caminant fins a l’escola, sinó que aquests mateixos infants es podran traslladar des de l’escola en horari lectiu a l’estació per acostar-se a les activitats que s’ofereixen en el nostre entorn. La connexió entre l’escola i el barri és imprescindible per visualitzar un equipament que fins ara ha estat aïllat i per tal que l’escola se senti que pertany al barri, eines que de ben segur ajudaran a garantir una major cohesió social.