Aquest novembre s'ha iniciat el procés participatiu per definir els camins escolars, i ara s'està treballant per identificar les vies d'accés majoritàries així com els punts crítics. Segons les previsions s'haurien de tenir les accions executades el 2027. Veurem en aquell moment quins camins s'han prioritzat i fins a quin punt s'ha pogut garantir que es pugui arribar als centres educatius amb seguretat i autonomia.
Mentrestant, seguim arribant a les escoles per carrers amb voreres estretes on no es pot passar bé amb cotxets ni amb cadires de rodes, amb trams amb poca visibilitat i amb un excés de cotxes que dificulta que els nens i nenes puguin arribar-hi sols. Fins ara alguns agents cívics regulaven el trànsit al voltant de les escoles a les hores d'entrada i sortida per garantir la seguretat dels vianants.
Uns agents cívics que en alguns moments han deixat de donar servei, i que sembla que poden desaparèixer aquest 2024. Uns agents cívics absolutament necessaris fins que no es pacifiqui el trànsit al voltant dels centres escolars i s'aconsegueixi que no calgui anar en cotxe a l'escola, perquè qui estigui lluny pugui fer-ho en bicicleta o bé amb un transport escolar, o, encara millor, perquè tothom pugui anar a l'escola al seu mateix barri i ho pugui fer a peu.
Com diu Francesco Tonucci "una ciutat adaptada a les necessitats dels nens és millor per a tothom", un Sant Cugat on nens i nenes poguessin anar sols a l'escola seria un Sant Cugat millor per a tothom.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.