La meva àvia, que ja era comerciant, sempre ens deia a les netes "posar-se darrere el taulell és com entrar a la més gran universitat de la vida".
Quanta raó tenia. La persona que té un comerç de proximitat ha d'entendre de vendes, de compres, d'administració, digitalització, control del magatzem, aparadors i com no, saber fer anar el drap de la pols i l'escombra. Tot això només a dins la botiga i quan obres la persiana amb el millor dels teus somriures per rebre el client, desitjant-li "bon dia" i "en què el pots ajudar". Amb el temps vas aprenent si aquella persona que acaba d'entrar està contenta, enfadada, trista i amb ganes de parlar o aquell dia està estressada i amb ganes d'enllestir-ho ràpid.
I ara arriba el darrer esforç, que parlem en CATALÀ, després de més de 40 anys de democràcia, encara tenim la nostra llengua sense força, malferida i necessita que la reanimem.
Però el comerç, sempre a punt, dona aquest cop de mà i a la nostra ciutat des de l'escola de divulgació del català ens van demanar si podien enviar els alumnes a fer pràctiques de l'aprenentatge i així ho hem fet.
Però encara no n'hi ha prou, i amb la col·laboració d'Òmnium i el Tot s'ha engegat la campanya "Aquí atenem en català", posant en prestigi els establiments que atenen en català els seus clients.
Es diu que una llengua no mor si els que la parlen no deixen de fer-ho, és per això que ens cal donar les gràcies al comerç de proximitat, que ens ajuda a mantenir viva la nostra llengua, el CATALÀ.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.