Comunicacions

És poc discutible que Sant Cugat és un lloc estratègic pel que fa a comunicacions

Aquest fet, sumat a la proximitat de Barcelona i al paper urbanístic atorgat pel PGM-1976 a la nostra ciutat, explica el creixement dels darrers anys. Però, cal dir que no hem tingut gaire sort en aquesta qüestió. L’Ajuntament va maldar perquè es fes una estació de l’AVE al municipi, amb sòl reservat i tot, però mai més se n’ha tornat a parlar. S’ha parlat de fer una nova via dels FGC que arribi al centre de la ciutat, per la zona de Torre Blanca, però no ha passat de ser un somni de l’equip de govern municipal. Vam reclamar que els veïns de Sant Cugat tinguessin un descompte en el peatge de l’E-9 (túnels de Vallvidrera), però que jo sàpiga no va passar d’un desig. Els nostres empresaris han estat punta de llança en la reivindicació del quart cinturó, però, abans per falta de consens polític i ara per manca de calers, no sembla que la cosa avanci.

L’exalcalde va ser un abanderat de la tarifa zona-1 dels FGC per a la nostra ciutat i ara li toca ser qui ens ho impedeixi i, a més, amb un recàrrec del 12% des de l’1 de gener. I, per si faltava alguna cosa, ara ens assabentem que les bonificacions per als santcugatencs (i rubinencs i terrassencs) que utilitzen la C-16 (el peatge, s’entén), desapareixen. Menys mal que ens queda la RENFE! Amb una freqüència d’un viatge cada hora, això sí.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem