S'ha parlat molt dels perills per als vianants de la presència dels estris esmentats, però avui voldria parlar de com m'afecta aquesta convivència quan soc al volant del meu cotxe i em trobo amb les mil i una situacions amb aquest personal, sobretot centrat en els patinets elèctrics.
Fins ara he actuat com a l'element més fort del conjunt i he intentat donar sempre prioritat a tots aquests estris vivents i movents. Però em sembla que no ha de ser així, segons he vist al llegir l'Ordenança Municipal del 14 febrer 2022. Llavors penso que tot plegat és un caos, un embolic.
El punt bàsic que falla és amb la prohibició "per norma general" de circular pels passos de vianants, tot i que hi ha l'excepció de quan un pas de vianants també connecti amb un carril bici com a única opció. Com que les excepcions creen confusió, pot ser que en aquest cas es generi cert dubte. L'altre punt important és que tampoc poden circular per les voreres que no siguin carrils bici. És a dir, que els conductors d'aquests estris entenc que no poden anar per la vorera i que en arribar a un pas de vianants han de parar, baixar de l'estri, mirar i creuar a peu.
Però quantes vegades ens trobem amb patinets elèctrics creuant passos de vianants sense mirar, a tota velocitat i en molts casos sense la identificació lluminosa requerida?
Tot i que la gent de mobilitat de l'Ajuntament es vanta de què "durant els darrers anys hem viscut un augment de l'ús de la bici, gràcies als prop de 50 km de carril bici", encara estem parlant d'una utilització minoritària, que em porta a pensar què passarà el dia en què sigui massiva, com ens entendrem i qui posarà ordre.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.