El teu fill no arribarà lluny

Una de les preocupacions de les mares i pares que venen al nostre centre és aquesta: la por al fracàs del seu fill.

Sóc filòloga, professora i crec en la motivació i en el reforç positiu com a factors claus de l’aprenentatge. Juntament amb el Claudi Ballell, hem creat un mètode d'ensenyament propi: el mètode Punt i Coma. El curs vinent arribarà a Sant Cugat.

Per començar, caldria tenir clar com emmarquem el verb derrotista de "fracassar". Se'ns educa o se'ns adoctrina -ara que està tan de moda aquest verb- a estudiar, a tenir una carrera, com més màsters i com més impronunciables millor. Hi ha un abisme entre la pràctica i el que s'estudia a les escoles.

Cal detallar als alumnes que gràcies a molt d'esforç A VEGADES, i només a vegades, rebrem bons resultats i èxit. Les generacions canvien. Entenc que ara els meus alumnes tinguin aquest interès pels influencers, youtubers i per tots els nous anglicismes que acaben en -er. Hi veuen una sortida fàcil. La frase preferida dels meus alumnes i que sento diàriament és: "eh tío qué palo". Heu de pronunciar-la amb desgana i cara d’extenuats -tot el que pugueu-.

Quan surtin al món laboral, i per molts títols que tinguin, el "palo" no els servirà de res. Si arriben tard a la feina, podran dir al seu cap que "les da palo"? Si no s’expressen bé a la seva primera entrevista, els agafaran tot i el "palo"?

Són aspectes que treballo molt a les meves classes i que resumeixo amb el valor més important en la meva educació i que el meu pare -excel·lent professor - repeteix sovint: ACTITUD. L’actitud i la perseverança marcaran la diferència en el futur dels meus alumnes i dels teus fills.

 
Comentaris

Destaquem