Estic convençuda que la majoria dels que llegiu aquest article coincidireu amb mi en què un Ajuntament és l’administració més propera al ciutadà. I això vol dir que treballadors, tècnics i polítics hem de ser més sensibles als problemes dels nostres veïns i veïnes. Entre altres motius, perquè molts ens acabem trobant pel carrer, comprant el pa o en qualsevol activitat ciutadana.
I sempre acaba sent un bon motiu per xerrar i escoltar suggeriments o propostes de millora que et pugui fer una entitat o un particular. Escoltar és molt important perquè, en definitiva, la ciutat la fem entre tots. Unes persones des de l’Ajuntament i altres des d’una associació o des d’un barri. Nosaltres tracem les millors polítiques i posem les eines necessàries per desenvolupar-les, però les aportacions ciutadanes són molt importants.
I l’alcaldessa de Sant Cugat, Carmela Fortuny, és la primera que aplica constantment l’escolta activa. És la primera que caminant o en bicicleta sempre trepitja Sant Cugat i parla amb tothom per copsar opinions, millores o queixes a resoldre. És el que dèiem a l’inici, l’Ajuntament és l’administració més propera i, per tant, cal que tots i totes ho apliquem. I, en aquest sentit, demano al conjunt de la ciutadania que sigueu proactius i ens digueu què penseu sobretot d’allò que us preocupa perquè la vostra queixa pot ser comuna a altres veïns i, per tant, la solució pot beneficiar a un col·lectiu més ampli. Utilitzeu els diferents canals de participació municipal que nosaltres ja ens encarregarem de donar-hi sortida a tot plegat. Això és l’escolta activa, prendre nota de tot i solucionar tot el que estigui a les nostres mans.